artikel

<B>8 tot en met 10 februari</b><BR>Out-of-home event 2009

Horeca

Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen is op 8, 9 en 10 februari a.s. is het podium van de eerste editie van het out-of-home event. Het branchebrede evenement zit barstensvol inspiratie, ideeën en oplossingen voor de professionalisering van buitenshuis outlets .

<B>8 tot en met 10 februari</b><BR>Out-of-home event 2009

Deelnemers zijn toonaangevende merkfabrikanten uit de foodbranche. Op de beursvloer treffen bezoekers naast de deelnemers zes herkenbare en aansprekende ‘werelden': Petrol, at School & at Work, Sports, Convenience, Fastservice en Beach & Leisure. Het parallelprogramma voorziet per sector in presentaties en workshops rond actuele thema’s en trends. Het centrale beursthema is “Verantwoord verleiden”.

Branchebreed

Het out-of-home event beoogt een branchebreed platform te bieden voor de verdere professionalisering en groei van de buitenshuismarkt. Beursorganisator Erik van den Broek: “Er gebeurt ontzettend veel in de buitenshuismarkt. Consumenten willen buitenshuis net zo gevarieerd en lekker kunnen eten en drinken als thuis, of dat nu bij het tankstation, op school of op de sportclub is. En dat moet ook nog snel en gemakkelijk zijn, én verantwoord want ook de gezondheid is belangrijk. Dit is een ontwikkeling die enorm veel winstkansen biedt, maar ook veel inventiviteit en creativiteit van de ondernemers vraagt. Het out-of-home event biedt ondernemers talloze oplossingen en ideeën, specifiek gericht op hun type outlet.” Het event is een must voor iedereen die werkzaam is in één van de zes ‘werelden’: Petrol (tankstations en carwashbedrijven), At School & at Work (MBO, VO, HBO,universiteiten, scholengemeenschappen), Sports (Sportverenigingen,sportscholen en sportbonden), Convenience (tabak- en/of gemakswinkels, luchthavens, NS-, metro- en busstations, videotheken), Fastservice (cafetaria’s, lunch- en grillrooms, ijssalons,QSR, DHZ, tuincentra en warenhuizen) en Beach & Leisure (strandpaviljoens,recreatie- en vrijetijds bedrijven).

Verantwoord verleiden

Het overkoepelend beursthema –dat zowel in het parallelprogramma als op de beursvloer terug komt – is “Verantwoord verleiden”. Daarnaast worden voor iedere wereld eigen thema’s behandeld in presentaties en workshops. Voor Petrol zijn dit o.a. Verleidelijk Vers en Energie, bij Sports worden o.a, Professionalisering, Assortiment en Rendement verder uitgelicht. Bij at School & at Work zijn de thema’s Duurzaamheid, Gezondheid, Verleiden en Eerlijke smaak. Fastservice thema’s zijn o.a. Ondernemerschap, Imago en Innovatie. Voor de invulling van het parallelprogramma werkt de beursorganisatie samen met brancheorganisaties en sportbonden, o.a. BOVAG, NOVE, Veneca, Koninklijke Horeca Nederland, Vida en KNLTB.

Praktisch

Data: 8,9 en 10 februari 2009. Locatie: Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen. Openingstijden: zondag 8 februari 11.00-17.00 uur, maandag 9 februari 12.00-20.00 uur en dinsdag 10 februari 12.00-18.00 uur. De toegangsprijs is € 25,= maar bij online voorregistratie krijgt men gratis toegang en maakt men kans op vrijkaarten voor Disney On Ice – Finding Nemo. Meer informatie, deelnemerslijst en registratie: www.outofhomeevent.nl