artikel

Duni Benelux: Nauwe samenwerking is essentieel

Horeca

Het buiten de deur eten wordt steeds vaker als functioneel gezien. Alleen al om die reden zal Foodservice aan belang winnen. Ook voor categoriewinnaar Duni Benelux die zeer actief is op het gebied van tafelaankledingconcepten en praktische maaltijdverpakkingssystemen. De samenwerking met de groothandel partners staat bij Duni hoog in het vaandel.

Duni Benelux: Nauwe samenwerking is essentieel

Duni is dan ook positief over het Food Service Cooperation Onderzoek. Commercieel directeur Benelux Jack Mulders geeft aan aangenaam verrast te zijn over de nummer 1 positie binnen Non food. ‘Het is een bevestiging van onze strategie en het beleid dat we voeren. Door onze partners wordt zo onderschreven dat we goed op weg zijn. Wat ook aanspreekt, is dat we een evenwichtige score op alle drie aspecten hebben. Betrouwbaarheid, vakkennis en innovatie hebben ook onze volle aandacht en dat vertaalt zich uit in de waardering die de partners voor ons hebben.’ Mulders refereert hierbij aan de fieldtraining en -coaching van het Duni salesteam waar veel tijd ingestoken wordt. ‘Daarnaast doen we zeer regelmatig onderzoek naar de wensen van onze klanten, zodat we daar adequaat op kunnen inspelen. We denken mee met de praktijk en proberen altijd met innovatieve ideeën en producten te komen. Deze nieuwe concepten sluiten aan bij de laatste trends en spelen in op de behoeften van de markt.’

Verdere upgrading

Foodservice met al haar ontwikkelingen is voor Duni een belangrijk kanaal. ‘Er is een toenemende behoefte aan het bieden van toegevoegde waarde en het creëren van onderscheidend vermogen. Daarin kunnen we als Duni een waardevolle rol spelen. Dat kunnen we niet alleen. We investeren daarom graag in een nauwe samenwerking tussen de buitendienst van onze partners en onze eigen adviseurs. Conceptpresentaties en/of trainingen over het assortiment, de visie en marktbenadering dragen bij tot die upgrading die Duni voor ogen heeft.’ Mulders geeft aan dat in 2008 deze strategie onverminderd gevolgd blijft worden. ‘Ook hebben we sterke focus op innovatie liggen. Voor 2008 hebben we weer een aantal zeer belangrijke introducties op het programma staan. Een aantal zullen we al op de Horecava en BBB begin volgend jaar lanceren. Ook gedurende het jaar zullen we weer een aantal belangrijke noviteiten laten zien.’