artikel

Zwanenberg: Uitgedaagd tot verdere verbetering

Horeca

Samenwerking met haar partners in het Foodservicekanaal is voor Zwanenberg van levensbelang. Steeds vaker wordt zelf het initiatief genomen tot samenwerken in de keten. De scores in het onderzoek op Vakkennis en Innovatie vormen een belangrijke uitdaging tot verbetering.

Zwanenberg: Uitgedaagd tot verdere verbetering

Business Unit Manager Out-of-Home Francesco Gribling is er wat dubbel over: Je zou trots kunnen zijn op een plaats in de top-3. ‘Toch zijn we dat niet. We scoren bovengemiddeld op Betrouwbaarheid. Dat is toch wel het minste wat een grossier van een partij als Zwanenberg mag verwachten. We laten ons daarom uitdagen door de opmerkingen over Vakkennis en Innovatie. Gezien de professionaliseringsslagen die wij als bedrijf nu en in de nabije toekomst gaan maken, denken wij volgend jaar zeker hoger te gaan eindigen. Dit soort onderzoeken worden door ons dan ook met open armen ontvangen. Zij vormen een goede basis voor een verdere professionalisering van ons bedrijf.’ Sinds begin 2006 bewerkt Zwanenberg de Foodservicemarkt vanuit een ‘dedicated’ business unit en worden er specifieke foodservice concepten in de markt gezet. ‘Samenwerking in de keten met de behoeften van de consument en de outletorganisaties voor ogen is daarbij van groot belang. Bij Zwanenberg is dit het startpunt van al haar innovaties. Zo hebben we afgelopen periode ons gehele Zwanenberg Hartig Beleg concept geïnnoveerd. Een innovatie volledig gestoeld op gedegen kennis van de gast/Barendrecht, Holland client/patient.’