artikel

Laat verpakking toegevoegde waarde zijn

Horeca

De cafetariahouder gebruikt gemiddeld zeven verschillende soorten bakjes en vijf soorten zakken voor het verpakken van frites, snacks en maaltijden. Verpakkingsmaterialen zijn dan ook een vaste kostenpost. Deze bedraagt 1,6 tot 2 procent van de omzet. De verpakking is onmisbaar en kan toegevoegde waarde geven aan uw producten. Het vakblad Snackkoerier publiceerde onlangs vier conclusies […]

De cafetariahouder gebruikt gemiddeld zeven verschillende soorten bakjes en vijf soorten zakken voor het verpakken van frites, snacks en maaltijden. Verpakkingsmaterialen zijn dan ook een vaste kostenpost. Deze bedraagt 1,6 tot 2 procent van de omzet. De verpakking is onmisbaar en kan toegevoegde waarde geven aan uw producten.

Het vakblad Snackkoerier publiceerde onlangs vier conclusies over disposables en verpakkingen na een onderzoek onder cafetariahouders.

Witte fritesbakjes meest gebruikt

De meeste cafetaria’s gebruiken het standaard witte fritesbakje. De puntzak is nagenoeg helemaal verdreven uit de horecazaak.

Andere kleur en vorm stilaan populairder

Verpakkingsmaterialen in een andere kleur of vorm stijgen aan populariteit. Dit geldt met name voor zwarte, ronde fritesbakjes of kartonnen bakjes (milieuaspect).

Gebruik bedrijfslogo vooral in Randstad

Horecaondernemers onderscheiden zich door het bedrijfslogo van de zaak op de verpakking te laten drukken. Vooral in de Randstad is dit het geval.

Bijna kwart vindt aanbod onvoldoende

Bijna een kwart van de horecaondernemers vindt het aanbod van verpakkingen onvoldoende. Zij zien graag verpakking met een meer eigentijdse uitstraling. Ook de keuze in menubakken en kinderverpakkingen is volgens een aantal ondernemers onvoldoende.