artikel

Personeel

Horeca

Wie doet wat wanneer? Het succes van een evenement hangt af van mensen. Zorg dus voor de juiste personen op de juiste plek. Zet alles goed op papier om fouten en misverstanden te voorkomen.

Personeel

Tip 1

Maak twee draaiboeken: een voor de voorbereidingsperiode, en een voor het evenement zelf.

Tip 2

In de voorbereiding werkt u vaak met een klein groepu. Vermeld toch duidelijk wie wat wanneer moet doen.

Tip 3

Maak een heldere taakverdeling van het organisatiecomité: wie is waar verantwoordelijk voor? Denk aan het programma, catering, personeel en promotie.

Tip 4

Bij de uitvoering werkt u ook vaak met vrijwilligers of oproepkrachten. Vermeld de taken helder en stap voor stap, met data en tijdstippen.

Tip 5

Neem in het draaiboek ook hoofdstukken op voor de opbouw en de afbouw.

Tip 6

Vermeld in het draaiboek alle gegevens van de medewerkers (namen, adressen, 06- nummers) en hun taken. Vergeet de EHBO, de beveiliging en de parkeerdienst niet.

Tip 7

Beleg een briefing voor alle medewerkers die bij uitvoering betrokken zijn.

Tip 8

Zet de taakverdeling voor vrijwilligers kort op papier (voor in hun achterzak), vermeld daarbij 06-nummers van leidinggevenden.

Tip 9

Zorg bij evenementen die langer dan een paar uur duren dat medewerkers rustpauzes krijgen.

Tip 10

Regel voldoende barpersoneel voor tijdens de piekuren. Hier ligt immers uw belangrijkste omzet.