artikel

Mijn 2011: Marc van Gulick

Horeca

Bedrijf: Landgoed Lauswolt
Functie: general manager

Mijn 2011: Marc van Gulick

Wat is het persoonlijke hoogtepunten van het afgelopen jaar?

Dat ons gehele team ondanks het toch zeer uitdagende financiële klimaat waarin we verkeren de spirit hoog heeft weten te houden en dat we nog steeds de service en aandacht aan onze gasten kunnen geven die we voor ogen hebben en welke onze gasten verdienen. Ook het culinaire product heeft weer een flinke kwaliteitsimpuls gekregen. Ik ben daar bijzonder trots op. De pieken en dalen qua bezetting in ons soort bedrijven maakt het niet altijd even gemakkelijk en we vragen momenteel ook heel veel flexibiliteit van onze medewerkers.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het grootste financiële succes van 2011 is voor Bilderberg Landgoed Lauswolt absoluut het Lauswolt Zomer Concert, wat we op 10 juli georganiseerd hebben. Een openlucht concert wat we in onze eigen tuin organiseerder en waarbij we ruim 1.200 bezoekers verwelkomden voor een high tea, een concert en voorafgaand een lunch voor onze zakelijke partners en belangrijke relaties, waarbij de Laurent-Perrier Champagne rijkelijk vloeide. Dit concert is onlangs uitgeroepen tot hèt netwerk event van het noorden en we merken dat iedereen daar erg graag bij wilt zijn. 8 Juli 2012 is de nieuwe datum.

Welk rapportcijfer geef je 2011 en waarom?

Ik geef 2011 een kleine voldoende. Financieel was het geen goed jaar, maar door creativiteit en wilskracht van het team zijn we toch in staat geweest er een aantal leuke successen te boeken. Ook waren we redelijk goed in staat om de kosten te managen. Verder hebben we een aantal hele mooie opdrachten mogen verzorgen, waar we al onze creativiteit in kwijt konden.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Geen idee wat er momenteel internationaal speelt, of wat hier in ons land nog niet bekend is in ieder geval. Wel weet ik dat geborgenheid, authenticiteit en persoonlijke aandacht altijd al belangrijk waren maar voor de toekomst nog belangrijker gaan worden. In mijn kerstspeech heb ik tegen mijn medewerkers gezegd dat tevreden gasten mogelijk kiezen voor de concurrent. We moeten van onze gasten fans maken, die dat uitstralen naar buiten want fans komen terug!

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Beter financieel resultaat dan 2011 te realiseren, al zal dat zeer uitdagend zijn.

2) Kwaliteit nog verder verbeteren en borgen. We hebben een aantal creatieve ideeën op de plank liggen om van 2012 een succes te maken. De eerste zal in februari al plaatsvinden als we het beroemde PastaeBasta concept uit Amsterdam naar Beetsterzwaag halen. Het team van Hans Duif zal Lauswolt voor 3 dagen meenemen in de wereld van muziek en de Italiaanse keuken.

3) Derde doel zal absoluut zijn dat we de juiste alternatieven moeten blijven vinden voor de steeds verder krimpende zakelijke markt. De leisuremarkt is daarin voor ons een belangrijke goal en de golfbaan een mooie USP.