artikel

Mijn 2011: Ted Janssen

Horeca

Bedrijf: Euro-Toques Nederland
Functie: Voorzitter

Mijn 2011: Ted Janssen

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het afstuderen van mijn (4) kinderen, 3 maal HBO en eenmaal WO opleiding.

Het recente eetbezoek aan Noma in Kopenhagen. Het herstel van mijn vriend Toine Hermsen. En natuurlijk mijn terugkeer binnen de horecabranche als voorzitter van de Euro-Toques Nederland.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het tegen de keer in realiseren van een goede omzet met nette winstcijfers.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Een acht, het overlijden van Cas Spijkers en het gemis van zijn spontane en warme vriendschap zorgt ervoor dat het geen negen is geworden.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Back to basics, aardse producten kunnen hemels smaken, in een eenvoudige ambiance. Ambachtelijk, duurzaam, seizoengebonden en streekgebonden producten in een goede prijs kwaliteit verhouding. Samen koken en samen eten is echt samenzijn.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Het logo van de Euro-Toques als beeldmerk / keurmerk nadrukkelijk op de kaart zetten. Dat logo moet voor de consument de absolute garantie zijn van duurzaam, ambachtelijk, eerlijk en streekgebonden eten tegen een schappelijke prijs.

2) Alle koks die de code van eer van Paul Bocuse onderschrijven moeten (weer) trots lid willen worden van de Euro-Toques.