artikel

Lustrumeditie European Mise en Place Cup tijdens Horecava 2013

Horeca

Op woensdag 9 en donderdag 10 januari 2013 wordt de vijfde editie van de European Mise en Place Cup (EMCup) gehouden tijdens de Horecava in Amsterdam RAI. De competitie is een initiatief van HotelloTOP, dé netwerkorganisatie voor de alumni van de Hoge Hotelscholen en co-creator Mise en Place.

Lustrumeditie European Mise en Place Cup tijdens Horecava 2013
Lustrumeditie European Mise en Place Cup tijdens Horecava 2013

De eerste editie van de EMCup vond plaats in 2009. Nu, vier edities later, is deze prestigieuze competitie voor studenten van de beste Europese Hotel Management Scholen uitgegroeid tot een heus evenement. De EMCup focust op de kwaliteit, kennis en competenties van hotel management studenten en is gericht op conceptontwikkeling binnen de hospitality. De wedstrijd richt zich op studenten die denken dat hun ideeën of ervaringen het verschil kunnen maken in de branche. Hotello’s hebben oog voor detail en de waarde van gastvrijheid met de vrijheid om creatief te zijn. Samen vinden ze oplossingen voor een breed scala aan onderwerpen en alleen al om die reden is deze wedstrijd een geweldige ervaring.

‘Success is a Moving Target’
De EMCup is gericht op ‘I-do-dare students’, degenen die zich onderscheiden van de massa en moed en ondernemerschap tonen met een grote mate van betrokkenheid. Met deze jaarlijkse wedstrijd biedt HotelloTOP studenten de kans om een indruk achter te laten met hun visie en ideeën. Het doel van de EMCup is om studenten uit te dagen om ‘out of the box’ te denken over een real life onderwerp. De gebruikte methoden zijn innovatief, waardoor de studenten een energie-boost krijgen en hen inspireren om deel te nemen aan activiteiten zoals speeddating, persoonlijke pitches, multimedia presentaties en biedt diverse gelegenheden om te netwerken. Het thema voor de wedstrijd van dit jaar is Cruise Management, ‘Success is a Moving Target’.
Onvergetelijke ervaring

De EMCup biedt niet alleen een interessante en informatieve competitie, de studenten hebben ook de mogelijkheid om tientallen visitekaartjes, handdrukken en zelfs de mogelijkheid een connectie op te doen die hen zal helpen in hun toekomstige loopbaan. Ook voor de decanen en directeuren van de Europese Hotel Management scholen is het een onvergetelijke ervaring. Er is de mogelijkheid om te ontmoeten, visies te delen en relaties op te bouwen op een internationaal niveau.
Het is HotelloTOP’s doel om de EMCup te laten groeien tot een wedstrijd op grote schaal verspreid over Europa. In 2012 is HotelloTOP erin geslaagd om twintig Hotel Management scholen bij elkaar te brengen. Dit jaar heeft de organisatie er alle vertrouwen in een nog groter aantal deelnemende scholen te bereiken.