artikel

Mijn 2012 – Dries van der Vossen

Horeca

Bilderberg topman Dries van der Vossen hoopt op herstel van de crisis vanaf de zomer van 2013. In 2012 brak zijn klomp toen een gezin dat verbleef in een van de Bilderberg-hotels een pizzakoerier naar dat hotel liet komen voor de warme maaltijd! ‘Boekingskanalen hebben weinig toegevoegde waarde.

Mijn 2012 – Dries van der Vossen
Mijn 2012 – Dries van der Vossen

Welk rapportcijfer geef je 2012 – zakelijk gezien – en waarom?
‘Klein zesje. Het negatieve sentiment blijft helaas de stemming in Nederland bepalen. Natuurlijk is het glas halfvol en breekt hopelijk de zon vanaf de zomer in 2013 voorzichtig door.’

Wat is het gekste wat je in 2012 hebt gedaan/meegemaakt?
‘Tot mijn stomme verbazing rijdt afgelopen zomer een pizzabezorger de oprijlaan van een van onze hotels op om een bestelling af te leveren aan een gezin die geboekt hadden via een van de boekingskanalen. Dat geeft maar weer eens aan hoe weinig toegevoegde waarde dit soort kanalen hebben voor onze industrie. Lage marge, gasten die weinig uitgeven en veel te hoge commissies voor de handel die aangebracht wordt.’

Wie is volgens jouw dé horecaman of –vrouw van 2012 en waarom?
‘Mark Hoplamazian, Ceo and President van Hyatt Corporation. Vooral door de roll out in de huidige tijd van het Andaz merk. Upscale boutique hotels, met als voorbeeld het prachtige recent geopende Andaz hotel in Amsterdam.’

Wat is jouw favoriete restaurant en met wie wil je er gaan eten?
‘De Kromme Dissel in Heelsum, samen met Josephine, mijn vrouw.’

Wat ga je in 2013 doen en wil je delen met horecaminnend Nederland?
‘Vol gas het jaar in met 1400 gepassioneerde Bilderbergers.’

Welke trend komt in 2013 naar de Nederlandse horeca en wat ga jij er mee doen?
‘Kwaliteit voor de juiste prijs wint uiteindelijk altijd. Die kwaliteit vertaalt naar regionale en lokale producten in de keuken in combinatie met de creativiteit en het vakmanschap van een chef wordt een belangrijke trend.’