artikel

Mijn 2012 – John van Holst

Horeca

John – en Dorien – van Holst eindigde in oktober met Cafetaria Eethuis Van Holst in Dongen op plek 1 in de Cafetaria Top 100 van Snackkoerier. Bovendien realiseerde hij een omzetstijging van 15 procent. Daarom krijgt het jaar van hem een 10.

Mijn 2012 – John van Holst
Mijn 2012 – John van Holst

Welk rapportcijfer geef je 2012 – zakelijk gezien – en waarom?

‘Een 10 natuurlijk, omdat wij de beste cafetaria van Nederland zijn geworden. En omdat we afgelopen jaar ook een erg goed jaar hebben gehad. We hebben nog steeds een omzetstijging van 15 procent. Met onze ijssalon erbij hebben we gewoon een prachtige zaak neergezet. Ook in de zomerperiode ziet onze zaak er super uit met het terras, de ijssalon en het eethuisgedeelte.’

Wat is het gekste wat je in 2012 hebt gedaan/meegemaakt?
‘Natuurlijk dat we de beste cafetaria van Nederland zijn geworden: nummer 1 in de Cafetaria Top 100 van Snackkoerier. Dat is het hoogste wat wij kunnen halen. Wij vinden het ook super dat ons team zo’n geweldige prestatie heeft neergezet en we zijn daar echt heel trots op.’

Wie is volgens jouw dé horecaman of –vrouw van 2012 en waarom?
‘Pascal Ariens van Bling in Oosterhout. Omdat zijn restaurant voor de tweede keer de Restaurant Week heeft gewonnen (best beoordeeld door gasten, red.). Een jonge ondernemer die pas is begonnen en die supergoed kan koken. Alles tot in de perfectie. Wij zien hem nog weleens een Michelinster halen. Hij komt ook uit hetzelfde dorp als dat wij komen.’

Wat is jouw favoriete restaurant en met wie wil je er gaan eten?
‘Wij hebben meerdere restaurants waar wij graag gaan eten. En we zouden dan graag met ons personeel gaan eten, omdat ze zich zo goed hebben ingezet het afgelopen jaar.’

Wat ga je in 2013 doen en wil je delen met horecaminnend Nederland?
‘We zullen in ieder geval blijven streven om op het niveau te blijven als waar we nu zitten. Verder zijn er ook nog wat investeringen die in 2013 gerealiseerd zullen worden. Zodat wij onze gasten nog beter, makkelijker en sneller kunnen helpen.’

Welke trend komt in 2013 naar de Nederlandse horeca en wat ga jij er mee doen?
‘Wij denken dat steeds meer mensen makkelijker buiten de deur gaan eten, een snel hapje willen pakken of even snel lunchen. En wat je al lang in de grote steden ziet, is dat mensen heel het jaar door op het terras gaan zitten. Je ziet dat dit zich nu doortrekt naar de kleinere steden en dorpen. Wij spelen daarop in door ook ons terrasseizoen te verlengen door middel van een overkapping en verwarming en de gasten de momenten te blijven bieden van een frietje, lunch, maaltijdsalades, ijs enzovoort, zodat de gasten het gevoel hebben dat ze te allen tijden ons bedrijf kunnen bezoeken. En wat zeker heel belangrijk is: dat de uitstraling van je bedrijf de gasten als het ware naar binnen trekt!!!’