artikel

12 tot en met 15 januari<BR>Horecava 2009

Horeca

Op de Horecava, ’s lands grootste horecabeurs, veel aandacht voor innovatie en het neerzetten van evenementen voor verschillende doelgroepen.

12 tot en met 15 januari<BR>Horecava 2009

Van de vier geplande trendwerelden zijn er twee nieuw van opzet.

Het nieuwe BUITEN richt zich op alles op en om het terras en andere buitenhoreca. De opvolger van STRAND is daarmee breder en speelt in op de actualiteit van winterterrassen.

NACHTLEVEN (samenvoeging van LAB en N8leven) krijgt een nieuwe grootschalige aanpak. Producten als muziek, drank, licht en barinrichting zijn in speciaal vormgegeven stands in een sfeervolle, verduisterde hal te zien. Cafés, bars, clubs en discotheken vinden hier alles voor het uitgaansleven.

Het vervolg van HOTEL biedt met een andere aanpak meer plaats voor leveranciers. De luxe setting blijft. Koks en restauranthouders kunnen zich laten verrassen op MARKT, dat wederom aandacht schenkt aan bijzondere versproducten en delicatessen.

Als eerste RAI-beurs gaat Horecava 2009 de nieuwbouw Elicium inzetten. Deze state-of-the art tentoonstellingsruimte wordt het hart van de beurs. Ook nieuw op de Horecava is HotelloTOP. Het netwerkevenement voor afgestudeerden van Hoge Hotelscholen vond voorheen op de BBB/EFFF plaats. Tijdens de eerste drie dagen is ook het wijnevenement Wine Professional te bezoeken.

Randprogramma: Toonaangevende wedstrijden onder de noemer Nationaal Kampioenschap Horeca, het 26ste Lekker Broodje en de Horecava Innovation Award.