artikel

Allround, Bruisend en Culinair

Horeca

Op 9 februari 2004 zal de Prins Bernhardhoeve haar deuren weer openen voor een 4 daags horeca-evenement van niveau; de Horesca 2004. Al 43 jaar lang is deze horecabeurs in Noord-Nederland een uitgelezen gelegenheid om op de hoogte te blijven van de allernieuwste ontwikkelingen binnen de horeca. Of het nu gaat om productpresentaties op food of non-food gebied of om op de hoogte blijven van de laatste wet- en regelgeving, de Horesca Zuidlaren is voor de noordelijke horecaondernemer een must.

Voor de Horesca 2004, die van 9 tot en met 12 februari plaatsvindt, ligt de organisatie wederom in handen van Geert Veldhuis. “Juist nu in een periode waarin het economisch minder gaat en de winstmarges teruglopen, is de eerste reactie van de ondernemer om te bezuinigen op diverse uitgaven, maar het is zoveel belangrijker om te kijken hoe men op een creatieve manier juist meer omzet kan behalen” meent Veldhuis.

“Tijdens de Horesca willen wij de bezoeker de gelegenheid geven om creatieve ideeën op te doen”. De bezoekers van de beurs worden getrakteerd op een breed scala van exposanten, die allerlei producten en diensten aanbieden, van grootkeukens tot de allernieuwste snacks en van de nieuwste drankjes tot pay-rolling, van ijs tot projectinrichting. De bezoeker komt ogen en oren te kort.

Gezondheid
Gezondheid is nog altijd in. Gezondheidsdrankjes als fruitmixes worden met een blender bereid en zijn daarmee vaak financieel aantrekkelijk. Derhalve is het belangrijk dat er gebruik wordt gemaakt van kwalitatief goede blenders. Daarom zal Woertman Nederland tijdens de Horesca hun spraakmakende assortiment aan Vita-Mix blenders exposeren aan de bezoekers van de beurs. De Vita-Mix én de Sanomat slagroomautomaat maken deel uit van hun uitgebreide en innoverende assortiment.

Gemak dient de mens
Gemak dient de mens. Efficiency en kwaliteit dienen een bedrijf. Rookworsten die niet meer gesneden hoeven te worden voor gebruik of gehakt dat voor veel doeleinden toepasbaar is, zijn daarom welkom bij veel bedrijven. Enkco Foodservice introduceren dan ook hun Boltjes Rul Gehakt Grof Rundvlees en hun Boltjes Halve Rookworstschijfjes. Beide producten leveren besparingen op voor vele bedrijven.

Ook Smit’s Uien heeft in dit kader veel succes met hun product: het gekoelde uienbakje. Dit is een bak waarin Smit’s uien voor een groot deel van de dag, gesneden en al, op de juiste koele temperatuur blijven. Voor een demonstratie en nadere informatie kunt u uiteraard op hun stand in Zuidlaren terecht.

Dineren met Disney nu ook buiten Disneyparken mogelijk
Uitgeverij van der Meulen staat bekend om zijn drukwerkproducties, zoals menukaarten en placemats die zij voor diverse horeca ondernemingen produceren. Op de Horesca 2004 zullen ze een volledige lijn met 3D place mats lanceren met onder andere vele bekende karakters van Walt Disney, als Mickey Mouse en Goofy. Het 3D effect zorgt voor een bijzondere ervaring. Deze placemats bieden mogelijkheden voor een optimale presentatie van kindermenu’s.

Vernieuwing
Vernieuwing is belangrijk om een bedrijf en of product in de markt te houden. Immers de markt verandert en bedrijven en producten dienen daarin mee te gaan om bij de markt te blijven aansluiten. Daarom is Heslinga Haren momenteel druk bezig met het nader onder de loep nemen van het bedrijf om zo de kwaliteit, service en efficiëntie te verhogen ten gunste van de relaties. Op de Horesca 2004 zullen zij dan ook een compleet vernieuwde stand laten zien die het begin aankondigt van deze ontwikkelingen. En als men dan toch naar de stand komt om te kijken hoe Heslinga zich zal profileren, kan men gelijk genieten van de nieuwste Faema espresso apparatuur die Heslinga importeert, zoals de E92 en de Granditalia X4.

Wijnplein
Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Of het nu gaat om een frisse, zoete wijn of een stevige rode wijn, op het wijnplein kan men verschillende wijnen proeven, voor elk wat wils. Laat u gerust informeren door sommeliers, producenten en diverse wijnhuizen over de mogelijkheden om extra omzet te halen uit uw wijnassortiment.

Na 42 jaar succesvol Salon Culinaire zal dit item in 2004 een face lift ondergaan. De basisgedachte is dat de wedstrijden toegankelijker worden gemaakt voor de bezoekers van de beurs. Het geheel zal dan ook niet plaatsvinden in een aparte hal, maar als een eiland centraal gelegen op de beurs. Tevens zal er meer aandacht geschonken worden aan het onderdeel gastvrijheid.

Bekende en minder bekende koks strijden om diverse titels. Deze vakdemonstraties van ervaren chef-koks, souschefs en veelbelovende nieuwkomers staan garant voor een verrassend kookevenement. Ook de spectaculaire veldkeukens zullen niet ontbreken. In verband met de bezuinigingen bij Defensie doen ze geen openbare optredens meer, echter met uitzondering van de Horesca in Zuidlaren. Kortom deze demonstraties zijn hun enige openbare optreden.

Data en openingstijden
De Horesca vindt plaats van maandag 9 tot en met 12 februari 2003. De openingstijden zijn: maandag tot en met woensdag van 10.00 tot 18.00 uur en donderdag 10.00 – 17.00 uur. Voor meer informatie: Prins Bernhardhoeve Zuidlaren, telefoonnummer 050 4098888, e-mail: info@pbh.nl, internet: www.pbh.nl.