artikel

Basisregels

Horeca

Om actief verkopen tot een succes te maken, gelden vijf basisregels. Het gaat investeren, betrokkenheid, keuzes maken, aandacht en topkwaliteit.

Basisregels

Investeren

De kost gaat voor de baat uit. Durf te investeren in trainingen, proeverijen, uitstraling en promoties. Gun uzelf de tijd om creatieve ideeën te ontwikkelen.

Betrokkenheid

Zonder een betrokken en gemotiveerd team behaalt u geen resultaat. Zorg daarom dat uw medewerkers enthousiast raken over verkoopacties en dat ze over de nodige kennis en vaardigheden beschikken.

Keuzes maken

De basis moet kloppen en daarnaast moet u keuzes maken: welke producten, welke doelgroepen en welke momenten van de dag krijgen de meeste aandacht in de verkoopacties. Let daarbij op aantrekkelijke marges.

Aandacht

Verkopen is geen eenzijdige actie, maar een overeenkomst tussen twee partijen. Geef de gas daarom alle aandacht die hij of zij verdient. Een geslaagde verkoopactie begint met optimale gastvrijheid.

Topkwaliteit

Verkoop een prima product. Sta voor 100 procent achter de dranken en gerechten op de kaart. Maak waar wat u in woord, tekst en beeld vertelt. Met loze verkooppraatjes komt u er niet.