artikel

CêlaVíta: Foodservice is interessante markt

Horeca

CêlaVíta is een uitstekende nummer 2 geworden, overall en in de categorie Convenience. Foodservice is voor deze aardappelspecialist een steeds interessantere markt aan het worden. Een nieuwe innovatie als CêlaVíta Ready to Heat, speciaal voor dit kanaal, duidt daar eveneens op.

CêlaVíta: Foodservice is interessante markt

Bij monde van senior brand manager Jacqueline Croon laat CêlaVíta weten van oudsher al veel aandacht te hebben gehad voor de ontwikkelingen in deze markt. De huidige ontwikkelingen maken het alleen maar interessanter. ‘Al jaren gaan vakkennis en innovatie hand in hand bij CêlaVíta. Dat we nu op die aspecten ook goed beoordeeld worden in dit onderzoek geeft aan dat we de goede koers volgen. Overigens zijn we heel blij met het initiatief tot het Food Service Cooperation onderzoek. De markt professionaliseert in een rap tempo en een onafhankelijk onderzoek als dit onderstreept dat.’

CêlaVíta hecht veel waarde aan een goede samenwerking. ‘De markt bouw je samen en door kennis te bundelen sta je sterker. Omdat er van beide kanten een professionaliseringsslag is ingezet, wordt het er alleen maar interessanter op.’ Trends als gezondheid en convenience zullen ook binnen Foodservice steeds meer aandacht krijgen. ‘Met onze verse aardappelen spelen we daar al op in en we zullen ons sterk gaan focussen op gemaksconcepten. Daar liggen belangrijke kansen.’