artikel

Coldfood: Verwenner in warme snacks

Horeca

Coldfood wil dé verwenner zijn in warme snacks. Deze visie is twee jaar geleden geformuleerd en door vertaald naar alle disciplines. Ook richting de grossies, waarbij afspraken nakomen en de professionaliteit van de account managers belangrijke onderdelen zijn.

Coldfood: Verwenner in warme snacks

Cold Food is met de merken Kwekkeboom, Van Dobben en Laan Snacks actief binnen Foodservice. ‘We hebben altijd duidelijk gekozen voor Foodservice. Zo is ons consumenten A-merk Kwekkeboom exclusief verkrijgbaar binnen Foodservice. Het behalen van een derde plaats zien we zeker als een beloning voor deze keuze. Foodservice is volop in ontwikkeling en zal veel uitdaging blijven bieden.

Na de recente overname van Cold Food door Buitenhuis, richten we onze nieuwe commerciële organisatie zelfs in conform de segmentatie van FSIN, waarbij er een heel duidelijkere focus per segment gaat ontstaan, vanuit sales én marketing. Hiermee hopen we onze partners in Foodservice nog beter van dienst te zijn’, zo vertelt Sietze Jonker, General Sales Manager. ‘Wij investeren veel in de samenwerking met onze grossiers. Die is ook plezierig en constructief. Wel zou er meer tijd en aandacht kunnen worden besteed aan het bespreken van de ontwikkelingen en mogelijkheden in de markt en hoe we hier samen beter op in kunnen springen. Gesprekken gaan nog (te) vaak over prijzen en prijspromoties. Door samen meer op zoek te gaan naar en invulling te geven aan toevoegde waarde in de keten voor alle partijen, kunnen we meer uit de samenwerking halen.’