artikel

Do you care? Taking responsibility in a Glocal World

Horeca

Geven we wel voldoende terug aan de gemeenschap waarin we ondernemen? Houden we voldoende rekening met het milieu of kan het altijd beter? Proberen wij echt een ethiek van duurzaamheid te ontwikkelen of gebruiken we MVO als marketingtruc om ons ‘corporate’ imago op te waarderen? En doen we dat, omdat we het belangrijk vinden of omdat het van ons verwacht wordt?

Do you care? Taking responsibility in a Glocal World

Deze vragen zijn uiterst actueel. Sinds de Amerikaanse ex-vicepresident Al Gore met zijn documentaire The Inconvenient Truth de Nobelprijs voor de vrede heeft gekregen staat duurzaamheid meer dan ooit centraal in het debat over verantwoord ondernemen. En zo ook bij de vierde editie van het HT Year Event.

MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen is een hot issue. En daarom is MVO het thema van het HT Year Event 2008 onder de titel: Do you care? Taking responsibility in a Glocal World. Glocal, een samentrekking van global en local omdat het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid in deze globaliserende wereld begint in je directe omgeving.