artikel

EVA 2006 uitgereikt

Horeca

De prachtige dinerzaal van Hotels van Oranje in Noordwijk was maandagavond het toneel voor de uitreiking van de EVA 2006. De awards voor beste events van het jaar gingen naar opdrachtgevers MVO Nederland, Masterfoods/ Pedigree en Randstad Nederland. Ruim 300 gasten zagen Bruggen Verwiel Eventmarketing de prijs voor het Beste Bureau van het Jaar in ontvangst nemen.

EVA 2006 uitgereikt

MVO Nederland won in samenwerking met Team van Maanen Live Communicatie de award voor beste business-to-business event. MVO organiseerde een dag waarbij kennisuitwisseling over maatschappelijk verantwoord ondernemen verpakt was in een eendaags-event. Pedigree won de award voor business-to-consumer event. De fabrikant van hondenvoedsel gaf samen met reclame-adviesbureau X-ingredient hondenbezitters de kans om hun viervoeter de hoofdrol te laten spelen in een commercial. De prijs voor beste intern gerichte event ging naar Randstad en eventbureau Xsaga. De jury had alle lof voor de communicatie en het jubileumfeest rondom het 45-jarige bestaan van Randstad.

De award voor Beste Bureau van het Jaar werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. De primeur was voor Bruggen Verwiel. Het bureau kreeg de voorkeur van zowel de vakjury als de gasten in de zaal en daar was Diederik Verwiel erg over te spreken: “Het oordeel van de vakjury is belangrijk, maar het is ook mooi om te zien dat we zo veel vrienden in de zaal hebben”, aldus de winnaar die de prijs kreeg voor de organisatie van onder meer events voor BMW, Pon/Seat en Philips.

Naast de gouden EVA’s was er een Inspiration Award voor Nokia Mobile Phones die, samen met Euro RSCG 4D, een online-event organiseerde. Het event waarbij jongeren via de Nokia-site virtuele levens leiden en daarover communiceren, kreeg alle lof van de jury. Omdat er geen fysieke ontmoetingen plaatsvonden tijdens het event kon het bedrijf niet in aanmerking komen voor een EVA. Om virtuele events in de toekomst ook mee te laten dingen voor een EVA, besloot de organisatie voor volgend jaar de reglementen aan te passen.

De organisatie van de EVA had besloten om de zilveren en bronzen awards dit jaar niet meer uit te reiken. “Er is ook maar 1 Oscar”, was de logische uitleg van EVA-juryvoorzitter Wim de Vries. Diezelfde jury constateerde dat er minder inzendingen waren dan vorig jaar, maar dat de kwaliteit hoog was.

De winnaars op een rijtje:

EVA voor business-to-business event:
MVO Nederland, www.mvonederland.nl

Event: Het Nieuwe Ondernemen
Inzender: Team van Maanen Live Communicatie, www.tvm-c.nl

EVA voor business-to-consumer event:
Masterfoods / Pedigree, www.pedigree.nl

Event: Intratuin Event
Inzender: X-ingredient, www.x-ingredient.nl

EVA voor intern gerichte event:
Randstad Nederland, www.randstad.nl

Event: Randstad 45 jaar: Good to know you
Inzender: Xsaga, www.xsaga.nl

Beste bureau van het Jaar:
Bruggen Verwiel Eventmarketing, www.bruggenverwiel.nl
Nokia Mobile Phones, www.nokia.nl

Event: Nokia.com/20Lives
Inzender: Euro RSCG 4D, www.human-i.nl