artikel

Even voorstellen….

Horeca

En zo ben je ineens hoofdredacteur van een van de mooiste en sterkste merken van de uitgeverij. Want dat is Misset Horeca. Dat wist ik al, maar het is mij uit diverse gesprekken met ondernemers uit de branche de afgelopen weken nog maar weer eens duidelijk geworden.

Even voorstellen….

Steevast wordt onze website www.missethoreca.nl genoemd én geroemd als belangrijke informatiebron voor met name het nieuws. Ik merk het aan de gestage groei van het aantal abonnees op onze nieuwsbrief. En ik hoor het aan de manier waarop lezers over “de Misset” spreken.

Kan er dan niks beter? Natuurlijk wel. Uit dezelfde gesprekken merk je ook dat door de opkomst van de nieuwe media de rol van het vertrouwde vakblad verandert. Nieuwe media, waar ook wij stevig aan meedoen: de LinkedIn-groep van Misset Horeca heeft meer dan 2800 volgers en er wordt volop gediscussieerd! We twitteren en de bezoekcijfers van onze website stijgen nog steeds. Hierdoor moet het vakblad zich aanpassen naar andere functies. Minder nieuws en meer verdieping en inspiratie. U beoordeelt ons daarop.

U wordt zelf ook weer beoordeeld. In november worden met name de restaurants onder het vergrootglas gelegd door de diverse eetgidsen. Een spannende maand voor veel chef-koks en eigenaren. Het oordeel van Gault Millau is reeds geveld, Lekker en Michelin doen dat binnenkort. Via www.missethoreca.nl kunt u dit overigens allemaal prima volgen, we zitten er bovenop. Inclusief filmpjes met reacties van winnaars.

Ook Misset Horeca legt ondernemers langs de lat met diverse top 100-lijsten. Nog deze maand, op 22 november, worden de winnaars van de Misset Horeca Café Top 100 bekendgemaakt. Dus ook bij cafés loopt de spanning op. Wat de redactie met deze wedstrijden vooral wil bereiken, is helpen om het niveau verder op te krikken. De voorlopers een pluim te geven, zodat collega-ondernemers zich hieraan kunnen spiegelen en inspiratie kunnen opdoen.

Wat niet zal veranderen met een nieuwe hoofdredacteur is de missie van het merk Misset Horeca: de horecasector voorzien van onafhankelijk en onmisbare informatie waarbij wij zowel de ziel als de zakelijkheid van de horeca willen verdiepen. Daar mag u ons op beoordelen.

Graag ga ik hierover met u in gesprek. Persoonlijk, via de telefoon of via de mail. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in de branche beter te leren kennen.

(0314) 34 97 21

geert.van.den.bosch@reedbusiness.nl