artikel

Genomineerden Gastheerschap

Horeca

Evelien de Jong Personeelscoördinator bij Albron, De Meern “Ik ben blij verrast met de nominatie. Ik was er absoluut niet van op de hoogte en hoorde pas via jullie blad dat ik finalist ben. Of het een bevestiging is dat ik mijn werk goed doe, weet ik niet. Het is wel leuk, omdat je het […]

Evelien de Jong
Personeelscoördinator bij Albron, De Meern
“Ik ben blij verrast met de nominatie. Ik was er absoluut niet van op de hoogte en hoorde pas via jullie blad dat ik finalist ben. Of het een bevestiging is dat ik mijn werk goed doe, weet ik niet. Het is wel leuk, omdat je het werk zo goed mogelijk probeert uit te voeren. Ik heb nu min of meer zwart-op-wit dat mijn werkgever blij met me is. Maar redenen waarom ik genomineerd ben, heb ik niet.
Ik weet ook niet wat mijn kansen zijn. Ik kan ‘de kracht’ van mijn concurrenten niet inschatten, omdat ik ze niet persoonlijk ken. De nominatie is voor mij een eer. En mocht ik een serieuze kanshebber zijn, dan is dat alleen maar mooi meegenomen.”

Inge Westerhof
Cateringmedewerker namens Albron bij locatie Hanzeland, Zwolle
“Ik hoorde bij Albron dat mensen mij wilden nomineren, maar ik heb hun motivatie niet gelezen. Als ik een sterk punt van mezelf moet noemen, denk ik dat het mijn humeur is. Hoe mijn gevoel ook is, op het werk lach ik altijd. Ik heb regelmatig last van mijn nek, maar collega’s en gasten vertellen mij dat ik desondanks met goede zin in het restaurant sta.
De nominatie en de plaats in de finale voelen als een waardering voor mijn werk. Maar ik heb het niet alleen gedaan. Het is de verdienste van het gehele team. Als mijn collega’s niet functioneren, kan ik mijn werk ook niet goed doen.
Ik heb geen enkele verwachting voor de finale op 10 april, ik weet eigenlijk niet waarom ik die niet heb. Het is vooral spannend.”

Robbert de Vries
Partymanager bij bureau Stok & Huisman, Utrecht
“Ik ben genomineerd door Suzuki Nederland n.a.v. de door mij uitgevoerde cateringactiviteiten op de persdag voorafgaand aan de Autorai. Ik was op hun stand verantwoordelijk voor de cateringontvangst van de medewerkers en de pers. Mijn baas bracht mij op de hoogte van die nominatie.
Bij gastvrijheid en het verlenen van service is het uitermate belangrijk dat er een goede communicatie is tussen de opdrachtgever en de dienstverlener. Iedereen weet wat gastvrijheid betekent, alleen we vergeten te vaak ons zodanig te gedragen.
Met de nominatie heeft Suzuki Nederland te kennen gegeven tevreden te zijn over de uitvoering van hun ontvangsten tijdens de Autorai. Dat geeft mij dusdanig veel voldoening, dat ik het beschouw als een enorm compliment. Ik hoop dat de andere genomineerden er net zo over kunnen denken, zodat we alle drie de titel ‘Gastheer van het jaar’ waardig zijn.”