artikel

Grootste terrasirritatie: wachten op rekening

Horeca

Het te lang moeten wachten op de rekening is klacht nummer 1 op het terras. Dat blijkt uit een analyse van gegevens van bedrijven uit de Misset Horeca Lipton Ice Terras Top 100.

Grootste terrasirritatie: wachten op rekening

Het zijn de bevindingen van de door Misset Horeca op pad gestuurde mystery guests van onderzoeksbureau AQ Services. Zelfs bij de bedrijven in de top-100 komt het vaak voor dat het wachten op de rekening veel langer duurt datn het wachten op de bediening en de bestelling. Het leidt tot puntenaftrek en het is het grootste verbeterpunt voor de Nederlandse terrassen.

Plakkerige tafels en menukaarten zijn de tweede grote bron van irritatie. Daarna volgen het niet vragen van personeel of alles naar wens was en het storend debrasseren (Afruimen, red.) Irritatie nummer 5 zit in de kwaliteit van de bestelde waar: geen servetten, geen prikkertje bij de bitterballen.

De definitieve ranking van de Terras Top 100 nadert zijn ontknoping. De eerste honderd zijn bekend en de top 30 krijgt een tweede bezoek of heeft dat inmiddels gehad. Ook is de vakjury al in een aantal gevallen op pad geweest. Op 9 juli wordt de definitieve lijst onthuld in Het Zalmhuis in Rotterdam, het winnende terras van 2008. Daarvoor zijn alle bedrijven die zijn opgenomen in de top 100 uitgenodigd. De dag erna vindt de publicatie in het blad en op de website plaats.