artikel

Hanneke Maskey: ‘Je bent tegenwoordig partner in business

Horeca

Wie wordt er de nieuwe mr. of mrs. Catering? Vandaag stellen we u Hanneke Maskey van AUCS Communication Services voor.

Hanneke Maskey: ‘Je bent tegenwoordig partner in business

Hanneke Maskey is van mening dat een standaard cateringconcept niet meer werkt. En je werkt ook niet sec in opdracht, je werkt samen. ‘Je bent tegenwoordig partner in business’.

Categorie: Bedrijfsrestauratief.

Naam: Hanneke Maskey.

Functie: Cateringmanager bij AUCS Communication Services, in dienst van Holland Catering Specialisten (HCS).

Belangrijkste taken: zorgen dat alles draait, de link zijn tussen alle betrokken partijen, en het bijhouden van administratie en rapportage.

Belangrijkste ontwikkelingen: het bedrijfsrestaurant wordt steeds belangrijker. Het wordt een van de visitekaartjes van de opdrachtgevende organisatie.

Doel: Op termijn wordt overgeschakeld van een openboekcontract naar een meer commerciële contractvorm. In voorbereiding daarop wordt beheersing van cijfermatige gegevens als food cost, personele kosten en dergelijke steeds belangrijker. De food cost is relatief hoog, in overeenstemming met de culinaire eisen.

Visie op voeding: de gast heeft recht op keuze, maar het niveau van de kwaliteit wordt in de keuken bepaald. De vraag naar authentieke, internationale gerechten wordt steeds groter. En ook trends als energy drinks en dergelijke mogen niet over het hoofd worden gezien.

Personeel: Je moet mensen in hun waarde laten. Roulatie, voor zover mogelijk, draagt bij tot meer begrip en meer interesse in het werk. Voor flexibiliteit is een goede team spirit nodig.

Promotie: In belangrijke mate via het intranet van AUCS. Maar de persoonlijke ervaring is en blijft het belangrijkste. Daarom is communicatie met de gast zo belangrijk. Aandacht en een culinair goed product zijn de beste promotie.

Toekomst: De catering zal verder groeien, zowel kwantitatief als kwalitatief. De wensen per opdrachtgever zullen steeds meer van elkaar gaan verschillen, waardoor de taak van de cateringmanager steeds belangrijker wordt. Samenwerking met de opdrachtgever wordt het sleutelwoord.

Drie sterke en drie zwakke punten

Drie sterke punten: communicatie, geestdrift voor het vak, mensen in hun waarde laten.¤¤Drie zwakke punten: soms moeite met delegeren, soms wat chaotisch, waarschijnlijk te toegeeflijk.¤¤