artikel

Hoofdregels

Horeca

Als uitgangspunt voor de gastvrijheid in uw bedrijf zou u de volgende 6 hoofdregels kunnen gebruiken.

Hoofdregels

Regel 1

Gasten zijn de belangrijkste personen in ons bedrijf

Belangrijker dan mijn collega’s, belangrijker dan de baas. Wij luisteren goed naar hun wensen en proberen ze optimaal tevreden te stellen.

Regel 2

Gasten zijn niet afhankelijk van ons: wij zijn afhankelijk van hen

Zonder gasten hebben wij geen nut of functie in ons bedrijf. Wij zijn dienstbaar aan de gasten, niet andersom.

Regel 3

Gasten verlenen ons een gunst door bij ons te komen

Ons bedrijf is het niet het enige in de omgeving, de gast kiezen uit een ruim aanbod.

Regel 4

Wij spreken gasten niet tegen en we maken geen grapjes over ze

De gast heeft veel noten op zijn of haar, kleedt zich vreemd, stelt zich aan. Maar zolang hij of zij de gedragsregels niet overschrijdt en netjes betaalt, blijft de klant koning.

Regel 5

Gasten verdienen de meest gastvrije en attente service die we kunnen geven

De gast betaalt immers voor de producten en voor de gastvrijheid.

Regel 6

Gasten betalen onze boterham, zonder gasten geen werk

Als gasten wegblijven, daalt de omzet en kunnen ontslagen het gevolg zijn.