artikel

Horecava Hoteldebat 2007

Horeca

hoteldebatWeten hoteleigenaren en -managers eigenlijk wel wat de gast echt wil? Het Horecava Hoteldebat 2007 draait om ‘gastologie’: gastbeleving als bedrijfsstrategie. In een verrassende, gastvrije setting worden hoteliers uitgedaagd om in de spiegel te kijken. Het Horecava Hoteldebat vindt plaats op dinsdag 9 januari 2007 (10.00-12.30 uur).

De ‘service-economie’ is uit, de belevingseconomie is in. Hoe gaan hoteliers daarmee om? Werken ze constructief aan ‘belevingsbeleid’ of alleen wanneer het hen uitkomt? Natuurlijk bieden in theorie alle hotels topservice, optimale gastvrijheid en de beste beleving. Lees websites, brochures en beleidsplannen er maar op na. Maar dat het vaak anders is, tonen diverse onderzoeken (van KPMG, Universiteit Tilburg) aan. Tijdens het Hoteldebat discussiëren de deelnemers intensief over ‘gastologie’: het inzetten van gastbeleving als strategie om het gewenste imago waar te maken en het rendement te verhogen.

Tanja Schilthuizen van Improve Hospitality Trainingen leidt het Horecava Hoteldebat. Zij heeft diverse commerciële functies vervuld in de Amsterdamse hotellerie en was jarenlang general manager van het Bilderberg Hotel Jan Luyken in de hoofdstad. Tanja Schilthuizen over ‘gastologie’: “Weet een hotelier wel welke totaalbeleving hij zijn gast wil meegeven? En als dat op hotelniveau al helder is, heeft hij dan nagedacht over wie de regisseur is van deze totaalbeleving? Hoteliers verwarren het geven van goede service te vaak met het managen van gastervaringen. Gasten zien als marketinginstrument en daar ook daadwerkelijk beleid van maken; daar gaat het om!”

Als gastsprekers treden in ieder geval Hans Kennedie (algemeen directeur Golden Tulip Hotels) en Iens Boswijk (restaurantsite www.iens.nl) op. Tijdens de sfeervolle afsluiting met champagne en fingerfood kunnen de deelnemers napraten.

Het Hoteldebat 2007 is een initiatief van de Horecava en de sector Hotels van Koninklijk Horeca Nederland. Het evenement wordt ondersteund door Misset Horeca, HSMAI en Lagroup. Doelgroep zijn hoteldirecties en leidinggevenden binnen hotels, bijvoorbeeld op het gebied van Sales en Food & Beverage.

Deelnemen
Het aantal plaatsen is beperkt tot 100. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst. Leden van Koninklijk Horeca Nederland kunnen zich via de sector Hotels voor €30,- inschrijven voor het Hoteldebat: aanmelden via h.vanderkooij@horeca.org. Overige deelnemers betalen € 75,- excl. BTW inclusief toegangskaart Horecava en kunnen zich vanaf 13 november inschrijven via www.horecava.nl