artikel

Hot ’n Cold richt zich steeds meer op take-away

Horeca

We richten ons steeds meer op het meenemen van sandwiches. Ons concept leent zich er goed voor. Ik zie ons zelf als een formule voor gezonde fastfood.’Dat zegt B. Steggerda, managing director van de formule Hot ’n Cold, een koffie- en sandwichformule met inmiddels negen vestigingen (vier in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Nijmegen en Schiphol).

Hot ’n Cold richt zich steeds meer op take-away

Het bedrijf startte ooit als ijsformule met het Amerikaanse yoghurtijsconcept ‘I can’t believe it’s yoghurt’. Maar inmiddels is het uitgegroeid tot een koffie- en sandwichformule. De formule onderscheidt zich door een eigen koffielijn en serveert broodjes die ter plekke vers worden belegd. Daarbij kan de consument de keuze maken of hij uitgebreid wil zitten of dat hij het broodje wil meenemen.

Om die snelle consument goed te bedienen heeft Hot ’n Cold bij de ingang in haar vestiging aan de Leidsestraat twee grote koelvitrines geplaatst. Gehaaste klanten kunnen snel even een sandwich en een drankje pakken, afrekenen en vervolgens hun weg vervolgen. ‘We werken sinds drie maanden met deze koelvitrines. We hebben voor de sandwiches een eigen verpakkingslijn ontwikkeld. Het werkt heel goed. We merken dat we er meer klanten door krijgen. Voorheen hadden we echte pieken rondom lunchtijd; dankzij de verkoop vanuit de vitrines krijgen we de hele dag door mensen die snel even een sandwich pakken. We spelen hiermee echt in op het fenomeen ‘grazing’.

Steggerda wil met Hot ’n Cold verder groeien. ‘We willen met name in de grote steden verder. Ik heb geen keihard doel voor ogen, maar ik wil graag rustig verder groeien. Ik sluit daarbij niets uit, ook niet bijvoorbeeld de vestiging op stations. Daar zijn al wel eens gesprekken over geweest. En ik zie absoluut kansen op bedrijventerreinen. We hebben daar al ervaring mee, omdat we in het hoofdkantoor van ABN Amro een vestiging hebben. We zitten daar bij de ingang en dat gaat erg goed. Ik zou graag op bijvoorbeeld bedrijfsterreinen een vestiging openen, al is dat erg lastig in verband met vergunningen. Maar er zijn veel bedrijven die geen bedrijfskantine hebben en waarvan de medewerkers toch graag tussen de middag iets willen eten. Het zou mooi zijn als we op grote bedrijventerreinen een locatie zouden kunnen vinden om deze consumenten te bedienen.’