artikel

In de nieuwste editie van Elsevier Retail<mei 2007>

Horeca

Elsevier Retail is hét magazine voor retailmanagement in Nederland. Doelgroep zijn directies en managers van retailorganisaties, toeleveranciers en andere professioneel geïnteresseerden in het Nederlandse winkelbestand. Het laatste nummer staat in het teken van IT in retail. Nu in Elsevier Retail – mei 2007 Special IT in retail Euretco ruikt nieuwe businessFrank van Wegen, de hoogste […]

Elsevier Retail is hét magazine voor retailmanagement in Nederland. Doelgroep zijn directies en managers van retailorganisaties, toeleveranciers en andere professioneel geïnteresseerden in het Nederlandse winkelbestand. Het laatste nummer staat in het teken van IT in retail.

Nu in Elsevier Retail – mei 2007

Special IT in retail

Euretco ruikt nieuwe business
Frank van Wegen, de hoogste baas bij Euretco, heeft zijn stoel afgestaan aan Harry Bruijniks (foto), ex-topman van laurus. Bruijniks kijkt vooruit en wil weer groeien met het non-foodbedrijf. Hij schuwt daarbij overnames niet. Een supermarktoorlog zoals Bruijniks die bij Laurus heeft meegemaakt, die zal non-food niet zo gauw treffen, verwacht hij.

GfK-voorjaarsrapport: DA wint wéér
Drogisterijformule DA is volgens GfK-onderzoek, in opdracht van Elsevier Retail, de beste drogist van Nederland. Een andere opvallende conclusie: de winkels van marktleider Kruidvat zien er steeds slordiger uit.

ECI wil marktaandeel vergroten
Boekenclub ECI is klaar voor de uitdagingen die de Nederlandse boekenmarkt te wachten staan. Als onderdeel van het Duitse mediaconcern Bertelsmann gaat ECI zich nadrukkelijker profileren, door nieuwe Clubcenters te openen. Verder moet de nieuwe boekwinkelformule Cosmox ECI een duw in de rug geven. Directeur Oktay Erciyaz onthult de nieuwe strategie.

Retailen in Second Life. Verstandig?
Second Life, de viruele 3D-wereld op internet, maakt een stormachtige groei door. Journalist Petra Frans nam zelf een 3Dgedaante aan en struinde voor Elsevier Retail de driedimensionale wereld af. Conclusie: de retail staat nog in de kinderschoenen, maar volgens deskundigen is het voor retailers tóch verstandig om je erin te verdiepen.

Verder in Elsevier Retail mei 2007:

  • Onderzoek Supermarkten: sfeer belangrijker dan hygiëne
  • Personality Elsevier Retail Personality 2007: de kandidaten
  • Trend Blond Amsterdam: ‘Wij zijn een sterk merk’
  • E-commerce: Internet als trafficbuilder
  • ERP in retail Automatisering
  • Opleidingen Retail Academy: nieuwe HBO-opleiding
  • Pilotstore Li-Ning: Chinese Nike

    En:
    Columns van Geert Vermeer, Jan Willem Grievink en Goos Eilander
    Shop& Basket Bertelsmann opent Cosmox-winkels en plaatselijk wereldmerk Vriese Music Palace, Doetinchem

    Abonneer u op de gratis Zibb.nl/Retail nieuwsbrief>>>

    Neem een gratis proefabonnement op Elsevier Retail >>>