artikel

Inspireren en verrassen

Horeca

Ondernemer Arjan Broekman verkoopt witte glühwein. Hij biedt het aan via het Wijnhuis in Zwolle en trekt daarmee aandacht en extra gasten. Een mooi voorbeeld van jezelf onderscheiden van de concurrentie, een van de belangrijkste middelen in de strijd om de gast. Deze vorm van productinnovatie is slechts een van de vele manieren om dat onderscheid te realiseren.

Inspireren en verrassen

Slimme marketing is zo’n andere mogelijkheid, en dan met name door de inzet van social media. Ook uit Zwolle komt het initiatief van Xanders Bazaar, het concept ‘Twiner’. Een combinatie van Twitter, diner en wine aan de ‘netwerktafel’, die iedere woensdag uit een nieuwe groep gasten bestaat. Via Twiner.nl deelt de ondernemer zijn initiatief met andere horecaondernemers.

Design is een andere manier om onderscheid te realiseren. De club Design Hotels probeert zich wereldwijd op deze wijze te onderscheiden. Hoewel de gemiddelde kamerprijs en de omzet zeer sterk onder druk stonden, is het tij aan het keren. Design lijkt een aspect waarvoor gasten meer en meer bereid zijn te betalen. In dit nummer inspirerende voorbeelden van locaties van Design Hotels van over de hele wereld. Bijzondere hotels waar jij je als gast eveneens bijzonder gaat voelen.

Ook Misset Horeca wil zich onderscheiden in het drukke veld van informatieleveranciers. Al vroeg hebben we geïnvesteerd in onze website www.missethoreca.nl. Met als resultaat een record van 1 miljoen pageviews in de maand november.

Afgelopen woensdag vond de tweede Misset Horeca Tweet-up plaats. Dit keer in het Carlton President-hotel in Utrecht. Een geanimeerde bijeenkomst met twitterende horecaprofessionals. Een ander nieuw initiatief is de Misset Horeca Culi Talk aanstaande maandag 13 december. Een live talkshow over topgastronomie. Elders in deze uitgave kunt u hierover alles lezen.

Ik wil u echter vooral oproepen om mee te doen. De talkshow is niet alleen rechtstreeks te volgen via www.missethoreca.nl, u kunt ook per e-mail vragen stellen aan een van de topkoks aan tafel. Wij zijn zeer benieuwd wat u van deze proef vindt.

Op deze wijze onderscheiden wij ons. Niet voor onszelf, maar om u via alle beschikbare kanalen van vakinformatie te voorzien. Om u te inspireren en te verrassen. Doet u mee?