artikel

Katja Fassin: Concepten aanpassen aan consument en kanaal

Horeca

Voor zoetwaren in Foodservice kanaal liggen nog legio groeikansen, zeker gezien de verwachte groei van dit kanaal voor de komende jaren. In samenwerking met haar klanten wil Katja de concepten optimaliseren en inspelen op belangrijke trends .

Katja Fassin: Concepten aanpassen aan consument en kanaal

Katja is met diverse concepten aanwezig binnen Foodservice: Kantineserie zakjes 70 gram-vending, 200 gram zakjes voor volwassenen, boxen kinderstuksartikelen en Pick&mix presentaties ( Katja wichtgoed-500 gram zakken). ‘We zijn er sterk op gericht om concepten en producten aan te passen aan de consument (jeugd/volwassen), het gebruiksmoment en het kanaal. Zo treft de consument in de automaat in scholen, zwembaden en sportlocaties andere producten, verpakking en prijsklasse aan dan in de automaat in de bedrijfskantine of op het NS-station”, zo geeft Dick van Rijsoort aan.

Katja staat voor lekker-leuk en goed (zonder kleurstoffen, glutenvrij, zonder conserveringsmiddelen, uitsluitend natuurlijke smaakstoffen). ‘Dit zijn de basisuitgangspunten voor het ontwikkelen van nieuwe onderscheidende producten. In het onderzoek scoorden we op betrouwbaarheid en vakkennis. Betrouwbaarheid zien we als een vereiste voor een merkfabrikant. Daarnaast is vakkennis bij Katja dankzij de ervaren account managers verzekerd. Zij maken met de klanten een plan van aanpak op maat voor hun afnemers. Voor 2008 zal de aandacht sterk uitgaan naar het optimaal invullen van concepten per kanaal. Hier liggen nog genoeg omzetkansen. Ook een betere invulling van de toppers van Katja, die onderscheidend zijn in de markt en een verdere groei van het distributieniveau in Foodservice heeft prioriteit.’