artikel

Kennis en inzicht

Horeca

Kennis is macht, luidt een oud gezegde. Wie veel weet, of denkt te weten, telt mee. Kennis vergaren en kennis verspreiden getuigt van volwassenheid, van volgroeid zijn. De horecagast is nieuwsgierig dan ooit en weet ok veel meer van producten, bereidingen, trends en ontwikkelingen.

Kennis en inzicht

Tip 1

Geef op bierkaart, menukaart of wijnkaart extra informatie over herkomst, achtergronden en ingrediënten.

Tip 2

Geef informatie over drank-spijscombinaties. Welke bieren en wijnen passen bij welke gerechten?

Tip 3

Zorg er voor dat medewerkers over voldoende kennis beschikken over het assortiment dranken, gerechten en diensten.

Tip 4

Neem vragen en opmerkingen van gasten altijd serieus, ook naïeve vragen en domme opmerkingen.

Tip 5

Probeer zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag van een gast.

Tip 6

Weet je het antwoord niet, vraag het dan aan een leidinggevende, de koks of een collega.

Tip 7

Ga geen discussies aan. Blijf beleefd en lach vriendelijk. Laat mensen in hun waarde.

Tip 8

Ga geen onzinverhalen ophangen. Besef dat we in een informatiemaatschappij leven: mensen zijn nieuwsgierig en je kunt gasten niet zomaar iets op de mouw spelen.

Tip 9

Besef dat veel gasten graag hun kennis uitdragen. Veel meer dan vroeger zijn ze geïntereseerd in informatie over bijvoorbeeld bier, wijn, whisky en gerechten.

Tip 10

Geef informatie over danken en gerechten, over historie en formule van uw bedrijf en over evenementen ook via uw website.