artikel

Koninklijke Peijnenburg: Innovatie en kennis maken het verschil

Horeca

Als de nummer 1 binnen Broodproducten & Gebak is Koninklijke Peijnenburg verheugd om waardering te krijgen op de aspecten Innovatie en Vakkennis. Als echte koekenbakkers met kennis en bovenal liefde voor het vak wordt daar veel aandacht aanbesteed. De overtuiging is bovendien dat innovatiekracht en kennis het verschil zullen maken in de toekomst.

Koninklijke Peijnenburg: Innovatie en kennis maken het verschil

De visie van Koninklijke Peijnenburg op het Foodservice kanaal is een zeer gedifferentieerde, aldus Sales Manager Out of Home, Sepp van Loon. ‘Dat heeft te maken met het assortiment dat voor het gehele Foodservice kanaal relevant kan zijn. We praten over de merken Peijnenburg, Wieger Ketellapper en Lotus. Daaronder brengen we verschillende concepten: koffiebegeleiders (koekjes en mini kruidkoek), verantwoord tussendoor (o.a Snelle Jelle, Bammetje en dubbel Op), onbekommerd tussendoor (waaronder Glacé koek, Luikse Wafel en Mergpijp) en maaltijdbegeleiders (ontbijtkoek). We zijn op elk niveau van de keten en in elk sub-kanaal voortdurend op zoek naar oplossingen die aansluiten bij de specifieke klant. Dat geldt zowel op het gebied van innovatie en presentatie als dat van acties en activiteiten. Op die manier willen we aansluiten bij de wens die de consument op al de verschillende ‘Foodservice’momenten kan hebben.’ Het Foodservice kanaal wordt voor Koninklijke Peijnenburg ook een steeds belangrijker en interessanter segment. ‘De komende jaren zullen we onze inspanningen dan ook meer en meer gaan richten op dit kanaal. Dat doen we niet alleen op het gebied van productontwikkeling, maar zeker door middel van een passende ondersteuning van onze proposities. Onze succesvolle campagne ‘Happen naar Peijnenburg’ biedt ook in out of home volop kansen en mogelijkheden’, aldus Yvonne Vanlier, marketingcommunicatiemanager.

Positieve bijdrage

Van Loon signaleert dat momenteel binnen Foodservice hard gewerkt wordt aan het verhogen van de professionaliteit. ‘Ook op het gebied van samenwerking in de keten en specifiek op het moment dat de drie partijen (fabrikant-groothandel-verkooppunt) direct betrokken zijn, zien we belangrijke inspanningen plaatsvinden. Wat dat betreft is het organiseren van een onderzoek à la de Indistributietrofee voor Foodservice erg nuttig. Uiteindelijk zullen de resultaten een positieve bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van dit kanaal en leiden tot een betere samenwerking tussen de verschillende schakels. Ook voor onszelf liggen de focuspunten die we voor 2008 hebben geformuleerd op dat terrein: verdere professionalisering, nog meer focus op kanaal/klant specifieke oplossingen en de ontwikkeling van producten voor specifiek kanalen binnen Foodservice