artikel

LU Nederland: Visie per kanaal ontwikkelen

Horeca

Het is altijd een goed teken dat je als bedrijf goed gewaardeerd wordt door de partijen waar je mee samenwerkt. We zijn dan ook erg blij met deze 2e plaats. Het geeft aan dat de markt gelooft in onze manier van werken en in de merken en producten die in de verschillende kanalen binnen Foodservice worden neergezet.

LU Nederland: Visie per kanaal ontwikkelen

Aan het woord is category manager Jolanda Laurijsen. ‘Een dergelijk onderzoek naar de samenwerking in de keten is een goede zaak. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel: samen de Foodservicemarkt in Nederland laten groeien met de juiste producten en merken. Dit initiatief draagt er aan bij dit streven nog beter in te vullen.

Omdat Foodservice zo groot is, is het erg belangrijk om de algemene trends en behoeftes van de consument te vertalen naar de specifieke kanalen, aldus Laurijsen. ‘Per kanaal kijken we wat de eigenschappen en vereisten zijn en ontwikkelen zo een visie naar kanaal. Door ons steeds te focussen op een kanaal kunnen we dit ook heel goed uitvoeren en als category leader de juiste adviezen geven.Om dit efficiënt te doen is samenwerking met de partners, onder andere op het gebied van kennisuitwisseling, cijfers en gezamenlijke marktbewerking, essentieel. Hierdoor kan het maximale uit de categorie en uit het kanaal gehaald worden.’