artikel

Marketing

Horeca

Het consumptiepatroon van de gast verandert constant door bijvoorbeeld trends, smaakontwikkeling, eetervaringen in het buitenland en incidenten op de markt.

Marketing

Op het ogenblik hebben we de crises rond BSE en mond- en klauwzeer. BSE leidde in Duitsland zelfs tot een ‘aardverschuiving’ en dalende aandelen McDonald’s.
Bewust gezond eten wil iedereen, met als gevolg dat deze trend zich voort zal zetten in een nieuw consumptiepatroon. Albert Heijn voelt dat feilloos aan. Het Allerhande-nummer van Albert Heijn stond in februari 2001 in het teken van biologisch koken. De bezetting van biologische en vegetarische restaurants stijgt op het ogenblik. En wat doet u? Hoe gezond is het eten dat u serveert?
Een voorbeeld: restaurant Het Hemelse Gerecht in Utrecht is vorig jaar september veranderd in een biologisch restaurant en serveert louter biologische producten (inclusief rundvlees). De prijs van het driegangenkeuzemenu is van ¦39,95 naar ¦65,- verhoogd en de vraag neemt toe. Dat is nog eens toegevoegde waarde.