artikel

Mars: Voor elke markt een specialist

Horeca

Foodservice is een belangrijke markt omdat het trends aangeeft en het je verplicht producten te leveren alsof ze door de chef zelf net gemaakt zijn. Er komt een overlapping tussen foodservice en retail; dat geeft aan dat er extra belang moet worden hechten aan hoe de producten op de markt worden gezet.

Mars: Voor elke markt een specialist

Mars (voorheen Masterfoods) neemt betrouwbaar en kwaliteit als basis voor elk product dat de fabriek verlaat. Foodservice Manager Peter Rikkelman: ‘Ook hechten we veel waarde aan het opbouwen van vakkennis. Voor elke markt -Foodservice, vending, out of home en retail- hebben we een specialist in ons team. Overigens is Mars het stadium voorbij dat we alles alleen en zelf kunnen. We maken ook gebruik van de ervaring en expertise van externe partners, zoals de firma Hoogenboom. Zij zijn specialist op het gebied van horeca, catering, bakkerij markt in Nederland.’

Het FoodService Cooperation Onderzoek werpt volgens Rikkelman een positief licht op de catering & horeca markt en geeft aan dat merkfabrikanten zeker van belang zijn als leverancier van kwaliteitsproducten. Mars is op de horeca en cateringmarkt actief met de merken Uncle Ben’s Rijst & sausen, Dolmio verse gevulde diepgevroren pasta & Italiaanse sausen en De Ebly tarwe. ‘De ontwikkeling naar ‘gezond’ die ook binnen Foodservice zichtbaar wordt, is voor ons een mooi gegeven. Het legt de lat hoog voor kwaliteit (low salt-sugar-no preservatives) en we kunnen met onze rijst en tarwe producten meelopen in aan allerlei voedings-, overheids- en scholenprogramma’s.’