artikel

Mijn 2011: Caroline Receveur

Horeca

Bedrijf: Double Tree by Hilton Amsterdam Centraal Station
Functie: general manager

Mijn 2011: Caroline Receveur

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Alle overwinningen op persoonlijk vlak, die we samen met het hotelteam hebben moeten creëren om er uiteindelijk te komen met ons hotel. Ik dacht altijd dat ik alles al gezien had en dat ons niet zo veel meer kon overkomen, maar ik heb dit jaar echt heel, heel veel geleerd. Ook op persoonlijk vlak.

Daarnaast was het absolute hoogtepunt onze vijf keer verzette en uiteindelijk toch gelukte vakantie met het gezin. Tien dagen in een hutje op het Arubaanse strand tijdens zonsondergang met uitzicht op je eigen twee spelende kinderen en een flesje wijn samen met je man.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het bouwen, opzetten, openen, rebranden en nog eens rebranden van het nieuwe Double Tree by Hilton Amsterdam Centraal Station. We zijn op 27 mei van dit jaar open gegaan en ik dacht, dat ik al wel wat had meegemaakt, maar dit was een heel nieuwe dimensie in wat er hotel- en bouwtechnisch allemaal kan gebeuren. We hebben zelfs momenten meegemaakt waarop we dachten dat het hotel er nooit zou komen, laat staan dat het open zou zijn voor onze gasten.

Het meest blij ben ik met het team in ons hotel. Het is een leuk, briljant, echt goed en zeer gemotiveerd team. Zonder dit team hadden we dit echt niet voor elkaar gekregen, dat weet ik zeker. Het hotel is geworden zoals we wilden. Het staat er nu en het is open en er komen heel veel echte gasten. Daar wordt ik nog dagelijks heel erg blij van.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Een 10 vanwege gezinsgeluk en steeds weer nieuwe zakelijke uitdagingen met een extreem leuk team en bedrijf. Mijn goede voornemen voor 2012: behouden wat we hebben.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Die trends worden een beetje in hun waarde overschat en voegen niet altijd toe aan kwaliteit en service. De echte all time trend bestaat volgens mij uit uit kwaliteit en service. Wij doen niet mee aan hip en trendy zijn. Onze eigenaren bouwden een mooi uitzicht op het dak met een bar. Wij denken na over wat de beste koffie van de wereld is, vinden Buscaglione en kiezen die. Wij zorgen voor een eindelijk echt charmant afkledend uniform, waarin onze medewerkers zich goed en mooi voelen door samen te werken met couturier Ronald Kolk.

Wij vinden Yvo de Blinde, die voorstelt om speciaal voor ons het mooie streepje op die extra zachte kwaliteit bedlinnen te laten weven en hij wordt daarom onze linnenleverancier. We nemen uitsluitend echt leuke mensen aan en trainen barista´s en cocktailbartenders. We werken samen met het Holland Festival, het Concertgebouw, de Rietveld academie, de mode-academie en kunstenaars in de buurt.

We doen dus niets met trends, we laten het oordeel aan gasten over en die vinden ons nu opeens trendy.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Optimaliseren van de service

2) Optimaliseren van de kwaliteit

3) Mensen, zowel intern als extern daar blij mee maken, dan komen alle resultaten vanzelf.