artikel

Mijn 2011: Jitse Groen

Horeca

Bedrijf: Takeaway.com/thuisbezorgd.nl
Functie: oprichter

Mijn 2011: Jitse Groen

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Daar vraag je me wat. Het zelfstandig rondjes kunnen vliegen boven Nederland vond ik wel aardig.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Hoogtepunt is de enorme bekendheid die ons bedrijf nu heeft in Nederland en België. We hebben ons aan het begin van het jaar echt ten doel gesteld dat iedereen in beide landen ons zou moeten kennen. Het geeft natuurlijk een enorme kick dat dit gelukt is. We zijn continu op televisie geweest, wat een hele prestatie is voor een bedrijf dat op een zolderkamer is gestart.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Ik ben een perfectionist, dus laten we zeggen een 8. Het kan altijd beter.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Ik kan eigenlijk alleen iets zinnigs zeggen over onze eigen niche. Ik geloof dat wij in 2012 langere callcenter uren zullen moeten gaan draaien (misschien zelfs 24 uur per dag), gezien de toenemende nachtelijke drukte op onze site, ik denk dat het aanbod van verschillende keukens veel breder zal worden en dat ook kleinere steden voorzien zullen worden van een groot aantal bezorgdiensten. Eigenlijk zie je de hele bezorgbranche breder worden: waar je vroeger alleen een pizza kon bestellen kun je het in veel steden nu zo gek niet bedenken of het wordt thuis geleverd.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Het verbeteren van onze dienstverlening.

2) Het groeien van de markten waarin we reeds aanwezig zijn

3) Het uitbreiden naar nieuwe landen.