artikel

Mijn 2011: Joris Prinssen

Horeca

Bedrijf: Koninklijke Horeca Nederland in Woerden
Functie: woordvoerder

Mijn 2011: Joris Prinssen

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

De vakantie in Toscane. Een Middeleeuwse locatie midden tussen de druivenranken van San Gimignano maakte het proeven van de lokale wijnen, wandelen tussen de ranken en de uitzichten tot een hoogtepunt.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

De reis naar New York. Een week met zeventig horecaondernemers door deze wervelende stad trekken, was een geweldige ervaring die een vervolg krijgt.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Een 7. Voor mij een mooie ruime voldoende, met daarbij de ambitie om te groeien als mens en als werknemer van KHN. Geweldig om de horeca te mogen dienen.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Mij is opgevallen dat er in New York concepten zijn, die verdergaan dan alleen de gastvrijheid van de horeca. Eataly bijvoorbeeld, waar je uit een ongelofelijk groot assortiment eten en drinken kunt kiezen om te proeven en te kopen.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Nog meer ondersteunen van ondernemers bij vragen van de media.

2) Medianetwerk en contacten op lokaal en regionaal niveau verder uitbouwen.

3) Nieuws meer integreren op de website Khn.nl.