artikel

Mijn 2011: Roberto Payer

Horeca

Bedrijf: Hilton Amsterdam
Functie: General manager

Mijn 2011: Roberto Payer

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het bezoek van de Koningin aan ons hotel voor de opening van ArtZuid en om haar persoonlijk te ontmoeten. Het was heerlijk om in het Italiaans begroet te worden.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Voor ons het hele jaar. We zijn op hetzelfde niveau geëindigd als 2008, voor de crisis.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Een 8,5. Alle doelstellingen voor dit jaar zijn bereikt, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Soberheid. Onze gasten zijn erg gevoelig voor waar het echt om gaat, goede service, een goed bed en goede, oorspronkelijk producten.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

Los van de financiёle cijfers zijn de drie belangrijkste zaken:

1) Eén van de top 5 te worden in Europa voor SALT (Satisfaction and Loyalty Tracking; Hilton’s gast tevredenheidssysteem).

2) Eindelijk de toestemming van het stadsdeel ontvangen om de luifels bij Roberto’s Restaurant te plaatsen.

3) Eén van de top 5 beste werkgevers van Nederland te worden.