artikel

My Sister’s A Barista

Horeca

My Sister’s A Barista

My Sister’s A Barista

Vijftien jaar geleden nog onbekend en nu een van de 100 bekendste wereldmerken. Dit boek verteld het verhaal van Starbucks waarbij de Nederlander Alfred Peet een belangrijke rol heeft gespeeld en wordt dan ook wel ‘spiritual grandfather’ van Starbucks genoemd. Lees hoe Jerry Baldwin, Zev Siegl en Gordon Bowker een tweedehands ‘roaster’ uit Nederland haalden en in 1971 in Seattle hun eerste Starbucks openden.

192 pagina’s, paperback, 13 x 18 cm, geheel in kleur, Engelstalig

Prijs : € 13,95

Bestellen>>>

How Starbucks became the quintessential brand of the modern age. Coffee is a commodity. You can get a cup at any café, sandwich bar or restaurant anywhere. So how did Starbucks manage to reinvent coffee as a whole new experience, and create a hugely successful brand in the process?

My sister’s a Barista tells the Starbucks story from its origins in a Seattle fish market to its growing global presence today. This is a story that has unfolded quickly – at least in terms of conventional business development. Starbucks is a phenomenon. Unknown 15 years ago, it now ranks among the 100 most valuable brands in the world. It has become the quintessential brand of the modern age, built around the creation of an experience that can be consistently reproduced around the world.

In exploring the secrets behind Starbucks’ success, this book also tackles the wider question of what makes a successful brand. But ultimately it is a fascinating human story to inspire all of us.

Voor meer informatie over koffie en koffiezetten (met oa een videoworkshop over hoe zet je de beste koffie) kijk op de website van MissetHoreca.