artikel

Nieuw concept bedrijfscatering: Leo op het werk!

Horeca

Leo op het werk is een nieuw cateringconcept voor bedrijfscatering. Met een even ludieke als brutale website met prikkelende teksten richting de grote cateraars trekken ze de aandacht. En belangrijker, is het concept snel groeiende.

Nieuw concept bedrijfscatering: Leo op het werk!

‘Iedereen die ontevreden is over zijn cateringbedrijf, het echt anders wil of gewoon goedkoper uit wil zijn heeft een goede reden om over te stappen naar Leo.’ Dat staat op de website van het nieuwe concept voor bedrijfscatering: Leo op het werk! (Lekker Eerlijk en Ongecompliceerd).Er staan nog meer prikkelende teksten richting grote cateraars op en zelfs een brutale prijsvergelijking.

‘Toch hebben we nog geen vervelende reacties gehad van de grote cateraars. Wij zijn niet direct een concurrent, omdat we ons richten op locaties met catering in eigen beheer’, aldus Monique van Ee, samen met haar man Peter verantwoordelijk voor het concept.

Beiden werkten 16 jaar bij Compass en kwamen daar op het idee om een eigen bedrijf te beginnen. ‘We zagen steeds meer broodtrommels en minder lunchgebruikers. Bovendien misten we steeds meer het sociale aspect. We brengen het huiselijke weer terug.’

De (zaken)partners ontwikkelden vervolgens een even simpel maar doeltreffend concept, vooral bestemd voor ondernemingen met 50 tot 250 pandbewoners. Eén cateringmedewerker zorgt voor gedekte tafels, voorraadbeheer en schoonmaak. De producten op de tafels worden dagelijks geleverd door een plaatselijke supermarkt (!).

Het personeel van de opdrachtgever betaalt per lunch één of twee euro en laat daarvoor een vooraf gekochte ‘strippenkaart’ afstempelen. De opdrachtgever bepaalt het assortiment, de werknemers mogen per keer zoveel nuttigen als ze willen.

Inmiddels zijn er zeven Leo-locaties, eind dit jaar moeten dat er tien zijn en eind volgend jaar 25. Franchisen is (straks) mogelijk. Het aantal medewerkers bedraagt nu nog tien, de omzet zes ton. Eind 2008 moet dit 1,5 miljoen zijn. Mogelijk moeten deze getallen hoger worden bijgesteld. Er zijn ruim 17.000 bedrijven met tussen 50 en 200 werknemers, de doelgroep van ‘Leo’ en dus een aanzienlijke marktpotentieel.

Bekijk hier foto’s van dit concept: