artikel

Op naar de twee ton!

Horeca

Kom op collega’s, allemaal meedoen’, roepen Pierre Wind en een handjevol Haagse horecaondernemers aan de vooravond van de jaarlijkse Feast for Peace-actie. Op 10 oktober schenken restaurateurs, café-eigenaren en hoteliers een deel van hun dagomzet aan de stichting War Child, de organisatie die kinderen hulp biedt bij het verwerken van oorlogservaringen.

Op naar de twee ton!

Vorig jaar sprokkelde de gezamenlijke horeca in Nederland op één dag 115.000 euro bijeen. Het geld is goed terechtgekomen, bij de kinderen in de door oorlog verwoeste Tsjetsjeense hoofdstad Crozny. ‘We doen daar heel veel goede dingen’, zegt Ellen Kooij van War Child, ‘dus het zou mooi zijn als we dit jaar minimaal hetzelfde bedrag binnenhalen, maar als het even kan natuurlijk nog veel meer.’

Aan Pierre Wind zal het niet liggen. Zijn hoofd prijkt op de poster die War Child de komende dagen ophangt in 8000 bushokjes, om zo de actie bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Volgens Wind kun je het als horecaondernemer eigenlijk niet maken om niks te doen.Ondernemers kunnen zich opgeven via de website www.feastforpeace.nl. Bellen kan ook: (020) 422 77 77.