artikel

Originele acties scoren

Horeca

Acties bevorderen de omzet, vergroten het bezoekersaantal en optimaliseren de uitstraling van de onderneming. Originele acties op het juiste moment, ondersteund met de nodige publiciteit, scoren een hoge slagingskans.

Originele acties scoren

Door zelf de acties aan te passen aan uw concept en doelgroep kunt u er een onderscheidende campagne van maken waarmee u uniek bent in uw omgeving.

Happy hour

Bied een uur lang één of meerdere producten aan tegen sterk gereduceerde prijzen, bijvoorbeeld een portie frites of een snack voor 50 eurocent. Deze actie is uitermate geschikt voor de producten met het kenmerk ‘slapers’. Dit zijn slecht verkochte producten met hoge winstmarges. Bij succes kunt u van ‘slapers’ echte ‘winnaars’ maken, goed verkochte producten met hoge winstmarges.

Kinderacties

Acties gericht op kinderen zorgen ervoor dat naast enthousiaste kinderen een of meerdere ouders meekomen naar de zaak. Maak kinderen blij met een kleurplatenactie of ballonactie. Hang de kleurplaten op in een deel van de zaak zodat kinderen graag terugkomen.

Stempelkaart

De gemiddelde besteding van een consument in een snackbar bedraagt €3,63 per bezoek. Druk een stempel op een kaart bij een besteding van €5,00. De klant krijgt hierdoor een impuls om voor minimaal €5,00 te besteden. Stimuleer deze impuls door bijvoorbeeld een speciale saus of een blikje drinken aan te bevelen. Bij een volle stempelkaart ontvangt de consument een presentje.

Vlaamse fritesdag

Zet het product ‘Vlaamse frites’ in de schijnwerpers. Serveer de frites in een traditionele puntzak, beschenk het met volle mayonaise en doe er een aloude houtprikker bij. Presenteer de Vlaamse frites als een exclusief product. Houd deze actie op één vaste dag per week (bijvoorbeeld wanneer de omzet onder het gemiddelde is). Plaats op de actiedag een grote gekleurde houtenpuntzak voor de zaak.

Acties per cafetariagrootte