artikel

Pils en speciaalbier

Horeca

Bier is een van de hardlopers in uw bedrijf. Als u het rendement in deze productgroep kunt verbeteren, werkt dat sterk door in uw bedrijfsresultaat.

Pils en speciaalbier

Tip 1

Zorg voor zichtbaarheid van de biermerken die u van de tap verkoopt. Met tafelkaartjes, viltjes, bierkaart, barmatjes etc.

Tip 2

Probeer gasten die voor slechts één of twee consumpties komen speciaalbier te verkopen, want dat levert u meer marge op.

Tip 3

Bied uw gasten de keuze uit meerdere formaten glaswerk. Bij grotere glazen is de marge groter en verricht u minder taphandelingen.

Tip 4

Kies er bewust voor het 33 cl glas als standaard pilsglas in te zetten, maar laat de gast wel de uiteindelijk keuze.

Tip 5

Verkoop een tweede, luxer pils van de tap. Met een iets hogere prijs dan uw huismerk pils. Consumenten blijken bereid iets meer te betalen voor een luxer pils.

Tip 6

Zorg altijd voor perfecte bierbehandeling. Een mooi getapt eerste glas, maakt de verkoop van het tweede een stuk eenvoudiger.

Tip 7

Voorkom tapverlies en verbeter de bierbehandeling door medewerkers taptrainingen te laten volgen.

Tip 8

Krijgt u veel groepen over de vloer? Verkoop ze pitchers en lever daar een aantal bierglazen bij: meer marge, minder handelingen.

Tip 9

Kies voor een fustenkast voor het tappen van speciaalbieren: minder tapverlies, energiezuinig, minder reinigingskosten: dus meer marge.

Tip 10

Geef extra aandacht aan de verkoop van seizoensbieren.