artikel

Promotie

Horeca

Met goede en voldoende promotie weten uw gasten wat voor assortiment frites en snacks u in huis heeft. Dit kan niet alleen met reclame, maar bijvoorbeeld ook door sponsoring en gratis publiciteit, bijvoorbeeld een artikel in een huis-aan-huisblad. Bij promotie is het voor de horecaondernemer vooral zaak te bedenken hoe hij zijn doelgroep bereikt. Wees […]

Promotie

Met goede en voldoende promotie weten uw gasten wat voor assortiment frites en snacks u in huis heeft. Dit kan niet alleen met reclame, maar bijvoorbeeld ook door sponsoring en gratis publiciteit, bijvoorbeeld een artikel in een huis-aan-huisblad. Bij promotie is het voor de horecaondernemer vooral zaak te bedenken hoe hij zijn doelgroep bereikt.

Wees origineel, creatief en werk onderscheidend. Richt bij een thematische aanpak de aandacht meer op het product dan op de gebeurtenis. Verleid gasten door het plaatsen van virtine- of tafelkaartjes, productposters en lichtbakken. Hang niet de hele zaak vol met poster anders gaat de eigen identiteit verloren.

Zet het product dat het beste moet verkopen bovenaan op de menukaart. De klant gunt zichzelf vaak te weinig tijd om alle snacks of menu’s door te lezen. Hij kiest vaak voor datgene dat bovenaan staat. Zet er een smaakvolle en aantrekkelijke afbeelding bij.

Wees volledig. De garnering bij een menu op een foto die het hele jaar door in de onderneming hangt, moet ook het hele jaar verkrijgbaar zijn.