artikel

promz event 2005

Horeca

Gefeliciteerd met de vijfde editie inmiddels van Promz Event.Dank je wel. We doen er eigenlijk niks bijzonders aan. Heel goed is om te zien dat we destijds zijn begonnen met nul aan merkbekendheid en dat er nou een beurs staat die iedereen kent. 80 procent van de doelgroep weet waar Promz om gaat. Vijf jaar […]

Gefeliciteerd met de vijfde editie inmiddels van Promz Event.
Dank je wel. We doen er eigenlijk niks bijzonders aan. Heel goed is om te zien dat we destijds zijn begonnen met nul aan merkbekendheid en dat er nou een beurs staat die iedereen kent. 80 procent van de doelgroep weet waar Promz om gaat. Vijf jaar geleden zijn we deze beurs gestart vanuit specialisme voor promotionele producten en diensten. Voor die industrie die altijd als onderdeel in het hele sales promotion traject de bladen lazen als Adformatie, Adfo Direct, Reclameweek, MarketingTribune, toen nog Nieuwstribune, ook een beetje FZ, High Profile, en zeker een blad als Incentive, hebben we een platform neergelegd. In eerste instantie met een vakblad richting de zakelijke eindgebruiker, een jaar daarna met een beurs er aan gekoppeld, Promz Vak voor de handel zelf en Promz website en last but nog least de branchevereniging Platform Promotional Products, die voeren we ook bij Het Portaal.

Nog andere plannen?
We komen in het najaar met een specifieke geschenkenbeurs, dat is een nieuw fenomeen. Een vakbeurs gericht op relatie- en eindejaarsgeschenken. Een compacte beurs die helemaal gesegmenteerd wordt, waar je helemaal in de watten wordt gelegd met producten die je wilt aankopen in het laatste deel van het jaar, want daar vindt de piek plaats van de relatiegeschenken.

Titel van de beurs?
De voorlopige werktitel is ‘Relatie’. Tweede week september in de Expozaal in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs.

Nu even over Promz Event, nu ik er toch ben, hoe was ’t dit jaar? We zitten nu op het einde van de laatste dag dus we kunnen even evalueren.
Hartstikke goed. Ruim tien procent meer bezoekers dan vorig jaar, dus dat is gewoon een goede zaak, bij het zelfde volume aantal standhouders.

Wie staan hier en wat kan ik hier vinden?
Deze vakbeurs is een beurs voor promotionele producten en diensten in de brede zin van het woord. Hier staan de promotie artikelen, die reclame artikelen, de premium producten en de relatiegeschenken. Met nu 180 standhouders.

En jullie hebben toen met deze beurs het gat in de markt gevuld.
Het was geen gat in de markt, het is een branche waar we al eerder in actief zijn geweest (met het vakblad Incentive en de beurs Sale, HJW) die we een eigen vakblad en een eigen platform hebben gegeven.

Verder. Wat is er nog meer. Worden er ook workshops gegeven, of congresjes of prijsuitreikingen, borrels?
Workshops en congressen, er zijn jaargangen dat we het wel doen, maar als er niets bijzonders of nieuws te melden is doen we het niet. Prijzen doen we wel ieder jaar, gisteravond (woensdag 16 maart) zijn ze na sluitingstijd van de beurs uitgereikt hier in deze lounge, met daarna een borrel en een seventiesparty.

Nou fijn. Lekker beknopt. Eric Hoogland, bedankt voor dit speed interview.
Ja, graag gedaan, leuk dat je er aandacht aan geeft, ook bedankt, en Yvonne zal je even langs de highlights leiden. Yvonne! We zijn klaar.

Even kort de highlights van de beurs: heel begrijpelijk zijn dat de winnaars van de vak- en publieksprijzen.

Solartent van Gidion.
De Solartent beschermt tegen de zon (factor UV-80), is eenvoudig en snel op te zetten en biedt goede mogelijkheden tot reclame-uitingen.

Snap van Repeat Sales Promotions.
De Snap is een klein snappie gevuld met waar je het maar mee wilt vullen, handcrème, zonnecrème, spierbalsem, hoestdrank. Je breekt het doormidden en het spul komt er uit. Goed in tijdschriften mee te sluiten, maar ook als give aways bij events.

Cyclobag van Art Poetry & Design.
De Cyclobag is een hippe rugzak voor aan het stuur van je fiets. De ronde rugzak heeft keuze uit 50 verschillende designs op de afritsbare ronde voorzak. Elke week een andere voorkant. Er is een langwerpige uitvoering waar een laptop in past.

Bierwaaier van Designmasters.
De bierwaaier, of koffiewaaier (als DE een partij wil voor een event), of theewaaier, of friswaaier is een uitdraaibare houder voor glazen. Een normaal mens kan net vijf glazen met moeite zonder knoeien door het festivalpubliek krijgen, met de bierwaaier kan dat zonder moeite met zes. Een leuke gadget met logo’s en bedrukking leverbaar.

Jetboil van Technolyt
De Jetboil is een zogenaamd Personal Cooking System om simpel en snel een maaltijd of kop koffie te maken. Het hele systeem past in de beker. Handig voor outdoor events. Iedereen zo´n mok mee en binnen 90 seconden heb je een warme hap op de hei.

Brainbubble van Hokra Below The Line
My personal favorite, heeft geen prijs gewonnen, staat ook nergens vermeld in het beursboekje, maar is goed te gebruiken voor events. Stel je een weekendtas voor met een tent erin en zo´n motorische luchtpomp. Binnen no time opgeblazen tot een cocon achtige witte bolle tent waarbinnen van alles aan brainstorm kan plaatsvinden. Geluidsvriendelijk, dempend en van buiten af te projecteren met wat dan ook, uitslagen, targets. Etcetera. Ik heb gezocht op de Hokra below the line website hokra.nl, maar daar staat dit nieuwe product niet op: ik zou gewoon even bellen: 0183-581999.
Of check deze site…

naar de foto’s van dag 2 / prijsuitreiking…op photonic.nl