artikel

Snackkoerier vernieuwd

Horeca

We hebben aan Snackkoerier gesleuteld. Niet omdat het een slecht blad was, wel omdat we in gesprekken met lezers hebben gehoord dat het beter kan.

Snackkoerier vernieuwd

Ruwweg kwamen daar drie grote informatiebehoeftes uit: zeg mij wat het actuele nieuws is, plaats dat nieuws in de context wat het betekent voor mijn vak als snackbar – of cateriahouder, en vertel mij hoe ik dat dan praktisch in mijn eigen zaak kan toepassen. Het leidde tot de driedeling ‘Actueel’, ‘Achtergrond en Opinie’ en tot slot ‘Praktijk en Assortiment’. De rubriek ‘Vitrine’ is als vanouds het toetje in de bladformule.

Ondersteund door deze driedeling in onderwerpen zal er journalistiek veel meer variatie in de verhalen komen. Naast de oude vertrouwde reportages met de cafetariahouder leunend over de counter, komt er meer aandacht voor interviews, achtergrondverhalen, analyses en duiding. Snackkoerier wil niet alleen het vak van de cafetariahouder verslaan, maar ook samen met hem naar de toekomst kijken. Zonder poespas, in heldere en eerlijke verhalen. Omdat de lezer dat van ons vraagt.

Vergis u niet. Snackkoerier blijft een vet blad in de beste betekenis van het woord. Met veel aandacht voor de nieuwste trends, maar vooral ook met gepaste eerbied voor de kroket die heerlijk in het frituurvet glijdt, of het ambachtelijk ijs dat met een glimlach aan de gast wordt overhandigd. Reageren op de vernieuwde Snackkoerier? Graag, hieronder staat mijn emailadres.

Peter Garstenveld, Hoofdredacteur Misset Horeca

» Neem nu een abonnement op de vernieuwde Snackkoerier.