artikel

‘Snel en gastvriendelijk gaan prima samen

Horeca

Een goede gastervaring is bepalend voor het succes van een bedrijf. Volgens Frank Heijneman van trainings- en mystery guest-bureau Gast is Koning, is er op dit vlak in de cafetariasector zeker winst te boeken. Winst die zich vertaalt in meer omzet. ‘De gemiddelde besteding kan in veel gevallen rond één euro omhoog.’ Tien koninklijke regels van Frank Heijneman.

‘Snel en gastvriendelijk gaan prima samen

Tien Koninklijke Regels

1) Begroet de gast te allen tijde bij binnenkomst.

2) Stel je dienstbaar op, je bent er voor de gast.

3) Reageer snel als de gast iets wil bestellen.

4) Probeer bijverkoop te stimuleren door te adviseren.

5) Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en uitstraling.

6) Vul de latente behoeftes van de gast maximaal in.

7) Gedraag je als ambassadeur van het bedrijf.

8) Straal enthousiasme uit.

9) Neem iedere klacht/opmerking van de gast serieus.

10) After sales, de laatste indruk, is sterk bepalend voor het bezoek.