artikel

Tips en trucs

Horeca

Denk bij het aanmelden van uw website bij zoekmachines om de volgende zaken. Het heeft alleen zin om uw website aan te melden als de zoekmachine uw site nog niet kent of als u wijzigingen heeft aangebracht. Als u uw site te vaak aanmeldt, loopt u de kans uit het bestand te worden gegooid. Door […]

Denk bij het aanmelden van uw website bij zoekmachines om de volgende zaken.

Het heeft alleen zin om uw website aan te melden als de zoekmachine uw site nog niet kent of als u wijzigingen heeft aangebracht. Als u uw site te vaak aanmeldt, loopt u de kans uit het bestand te worden gegooid. Door uw website meerdere malen aan te melden bij krijgt u géén hogere vermelding bij de zoekresultaten.

Zoek zelf de logische startpunten. Aanmeldprogramma’s zullen niet alle belangrijke overzichtssites kennen die vaak met mensenhanden worden bijgehouden. Denk alleen al aan de honderden specifieke startpagina’s. Zoek deze sites en vraag persoonlijk of u in de lijst kunt worden opgenomen.

Sommige providers laten de ‘spiders’ van zoekmachines niet toe zodat uw site niet kan worden opgenomen.

Een langzame website (door een trage provider of te veel grafisch materiaal) levert soms een lagere ranking op.

Goede informatie in metatags (onzichtbare keywords die u met uw site kunt meegeven) kunnen uw ranking positief beïnvloeden. U staat dan hoger op de lijst met zoekresultaten. Ook als deze keywords weer terugkomen in de teksten op uw site wordt uw ranking voor die zoektermen beter.

Kapotte links op uw site maken uw ranking lager.