artikel

Top-10 ergernissen

Horeca

‘Waarom gasten aardig vinden? Waarom alert zijn? Waarom meer willen verdienen?’ ‘Iedereen kan een biertje tappen, die oude stapelglazen blijven toch het handigst en die lippenstift krijg je er echt niet af in de vaatwasser. Zomaar twee losse opmerkingen waar gasten zich kapot aan kunnen ergeren.

Top-10 ergernissen

1. Onverschilligheid

‘Waarom gasten aardig vinden? Waarom alert zijn? Waarom meer willen verdienen?’

2. Slechte bierbehandeling

‘Iedereen kan een biertje tappen, die oude stapelglazen blijven toch het handigst en die lippenstift krijg je er echt niet af in de vaatwasser.’

3. Verkeerde prijs/kwaliteit verhouding

‘Luister, de prijs is het bewijs dat we goed kunnen rekenen. Kwaliteit is een achterhaald begrip.’

4. Lang wachten

‘Ga lekker met een stopwatch op het terras zitten. Wij kunnen echt niet alles tegelijk.’

5. Roddelen

‘Waarom mogen medewerkers niet met elkaar praten als het druk is? Werken in de horeca is al zwaar genoeg.’

6. Smerige koffie

‘Koffie is toch koffie? Hoezo, de koffiemachine schoonmaken en afstellen? Gewoon een suikerklontje extra, dan proef je geen verschil.’

7. Toiletverdriet

‘Kijk, vroeger moesten mensen vaak buiten hun behoefte doen, dus waarom zeuren over gebrek aan wc-papier of verstopt toilet?’

8. Te harde muziek

‘Wie komt er nou naar een café om te praten? Open die schuif, zeker rond borreltijd.’

9. Slechte productpresentatie

‘Waarom zouden we gasten in één oogopslag laten weten wat we verkopen? Laat ze er maar moeite voor doen.’

10. Geen begroeting

‘Negeren, die onbekende gasten, vaste gasten zijn meer waard.’