artikel

Trendy vormgeving is snel vergankelijk

Horeca

Gerrit van de Wouw van Herme Interieurbouw in Bladel ging tijdens het Fano Food Forum in op de juiste uitstraling van het interieur. ‘Het doel is om een omgeving te creëren waar de klant en het personeel een goed gevoel hebben’, zo zei hij. ‘Probeer dit waar te maken binnen de normen van de fastfoodsector.

Trendy vormgeving is snel vergankelijk

Zowel het type consument als het assortiment beïnvloedt de route en de indeling binnen de zaak. ‘Een ideale ruimte is echter vrijwel nergens aanwezig. Je moet dus goed nadenken hoe in relatie tot een stuk klantvriendelijkheid toch zo efficiënt mogelijk kan worden gewerkt’, aldus Van de Wouw.

Hij ging voorts in op de stijl van het interieur. ‘Deze is afhankelijk van je doelgroep. Ben je gevestigd in een woonwijk, is er sprake van een toeristische ligging of heb je bijvoorbeeld een discotheek als buurman? Dit speelt mee in de uitstraling die de betreffende doelgroep kan uitnodigen. Houd daarbij wel rekening met het feit dat je de herkenbaarheid van het interieur niet automatisch naar buiten kan brengen. Door gemeentelijke bepalingen mag je met de gevel van de zaak lang niet zoveel doen als met het inpandige.’

Van de Wouw waarschuwde voor een te schokkende vormgeving van het interieur. ‘Een extreme uitstraling houdt groepen klanten weg. Vergeet verder niet dat trends vergankelijk zijn. Wat nu qua vormgeving nu in de mode, is over een paar jaar misschien wel weer uit. Kies dus voor de gulden middenweg.’