artikel

Verhoog uw service en scoor meer omzet

Horeca

Verhoog de service in uw bedrijf en gasten zijn bereid meer te besteden. Een goede service betekent dat de vele factoren die spelen in een horecagelegenheid perfect op elkaar afgestemd zijn. De werksfeer, de inrichting van de werkplek, het management, de medewerkers en de beloning zijn voorbeelden hiervan. Onderzoek zelf hoe het met de gastvrijheid […]

Verhoog de service in uw bedrijf en gasten zijn bereid meer te besteden. Een goede service betekent dat de vele factoren die spelen in een horecagelegenheid perfect op elkaar afgestemd zijn. De werksfeer, de inrichting van de werkplek, het management, de medewerkers en de beloning zijn voorbeelden hiervan.
Onderzoek zelf hoe het met de gastvrijheid in uw onderneming is gesteld en organiseer een mystery guest visit, een perfect middel tegen bedrijfsblindheid en heel goed zelf uit te voeren.
Na het mystery guest onderzoek heeft u een idee van de servicegerichtheid. En stel, u constateert een aantal zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Praat dan eens met de mensen op de werkvloer. Zij staan het dichtst bij de gast en weten dikwijls de oplossingen!

Doe-het-zelf mystery guest bezoek

Tip:betrek het personeel bij het gastvrijheidsonderzoek. Zij zijn niet alleen kritischer dan uzelf, ze zullen zich verantwoordelijk voelen en daardoor meer betrokken zijn bij de onderneming. Ga samenwerking aan met soortgelijke bedrijven en laat uw medewerkers het bedrijf van uw buurman bezoeken en omgekeerd.

Verhoog uw service: concrete tips!

Tip:nodig nieuwe medewerkers in de bediening uit om eens een avondje met vriend, vriendin of ouders te komen eten. Zo ervaren ze het bedrijf vanuit de rol van gast. Meer ervaren personeel kunt u vragen tijdens zo’n avond kritisch naar de bedrijfsvoering te kijken en daar een rapportje over te maken. Zo leren de nieuwkomers als gast naar het restaurant te kijken, zijn ze betrokken en wordt de kans vergroot dat ze blijven.