artikel

Wellness dendert als een sneltrein door Nederland

Horeca

Er is geen houden meer aan. Consumenten hebben wellness ontdekt als een bron van genot en gezondheid. De wellnessbranche dijt uit en verbreedt zijn terrein. Naast genieten, schoonheid en gezondheid komt het medische aspect steeds nadrukkelijker in beeld. Maar de concurrentie neemt toe en de eerste gevallen van prijsdumping zijn al gesignaleerd.

Wellness dendert als een sneltrein door Nederland

Wellness in vogelvlucht

  • 1) Wellness slaat zijn vleugels uit over Nederland. Nieuwe complexen zitten in de pijplijn of worden gebouwd.
  • 2) Er komt binnen afzienbare tijd een keurmerk. Aanbieders willen de klant duidelijkheid bieden. Die is er nu vaak niet.
  • 3) Er komt een tweedeling tussen hoogwaardige faciliteiten en faciliteiten die voor de grote massa worden aangeboden. De laatste categorie concurreert sterk op prijs.
  • 4) De inrichting wordt steeds meer bepaald door warme kleuren en strakke lijnen.
  • 5) De medische kant krijgt steeds meer aandacht. Verzekeringsmaatschappijen willen wel mee betalen.
  • 6) Werkgevers zien in dat fitness en wellness kunnen bijdragen aan de gezondheid van hun medewerkers. Personeelsleden van Dorint Sofitel Amsterdam kunnen gebruikmaken van een speciaal programma dat hun gezondheid op peil moet houden.
  • 7) Wellness is zo populair dat sommige centra vaak overvol zijn. De branche bewijst zichzelf daarmee geen dienst.
  • 8) Hygiëne is van het grootste belang. Vooral het voorkomen van legionella behoeft aandacht.
  • 9) Schoonheidsbehandelingen, zoals ontharen, zijn een belangrijk onderdeel. Steeds meer mannen maken daar gebruik van.
  • 10) De meeste wellnesscentra beschikken over een gezonde keuken. Op de menukaart worden calorieën en dergelijke aangegeven.
  • 11) De commercie heeft wellness ook ontdekt. Nieuwe aanbieders melden zich en er komt een vakbeurs voor de fitness- en wellnessmarkt.

    » Meer lezen over wellness? Bestel dan hier een proefnummer van Misset Hotel.